اجتماعیشهریگزارش ویژه

شبکه‌های اجتماعی مرزها را برداشته‌اند

مهدی نوردی، گرافیست و طراح:

امروزه شبکه‌ها اجتماعی و فضای مجازی یکی از اجزای لاینفک زندگی ما شده‌اند اما در این میان برخی به بهترین شکل این امکانات بهره برده و به نتایج درخشانی نیز دست می‌یابند.
یکی از این افراد « مهدی نوردی»، گرافیست و طراحی جوان(متولد 68) کشورمان است که نخست در داخل کشور با ارائه طراحی‌های زیبای خود موفق به کسب جوایزی شد و سپس به عرصه‌های جهانی راه پیدا کند و اخیر نیز در طراحی لوگوی یک شرکت فیلم سازی معتبر هالیوودی را انجام داده است. اما چطور یک جوان ایرانی در شرایط فعلی که امکان تردد ایرانیان به آمریکا حتی برای امور پزشکی امکان پذیر نیست موفق به این کار؟ همین موضوع ما را بر آن داشت تا با وی به گفتگویی صمیمی بنشینیم. آنچه درپی می‌آید حاصل این گفتگوست.

لطفا خودتان را معرفی کنید؟
مهدی نوردی هستم ، 30 ساله ، طراح گرافیک از شهر تهران.

لطفا خلاصه ای از شروع کار گرافیک برای خودتان را بفرمائید؟
شروع آموزش و یادگیری گرافیک برای من از سال ۱۳۸۴ بود و از سال ۱۳۸۶ بطور حرفه ای وارد بازار گرافیک ایران شدم . در ابتدای امر فقط به یادگیری و تجربه نرم افزارهای تخصصی گرافیک می پرداختم، ولی در ادامه دریافتم که به روز ماندن در هر فعالیتی جزو مهمترین امور می باشد، بر همین اساس شروع به یادگیری سایر نرم افزار های کاربردی در حیطه گرافیک، تبلیغات و بازاریابی نمودم.

آیا شما در حوزه خاصی فعالیت دارید ؟
بله، تخصص و فعالیت اصلی من، طراحی های ۲ بعدی ، عکاسی ، طراحی UI و UX ، حجم سازی ، مولتی مدیا ، فیلم و کلیپ و… است.

تاکنون در چه رقابتهای هنری شرکت و چه مقامهایی کسب کرده‌اید؟

بله ، من خیلی علاقه داشتم در هر رقابتی شرکت کنم و از اینرو در چندین مسابقه شهرداری تهران شرکت و مقام هایی را کسب کردم. علاوه بر این تاکنون چند نمونه از آثار من در کتب گرافیک سایر کشورها مطرح شده است.

به نظر می‌آید خوشبختانه شما موفق شدید وارد عرصه‌های بین‌المللی هم شوید؟
بله، به لطف خدا من موفق شده‌ام علاوه بر مشتری‌های ایرانی و داخلی ، مشتری‌های خارجی هم داشته باشم که نمونه کارهایشان در وب سایت من
به آدرس www. Mahdinavardi.com قرار دارد .

از کدام کشورها؟
تاکنون من مشتری هایی از کشورهای کانادا، آمریکا، روسیه ، عراق و….داشته‌ام.

از طراحی لوگو برای شرکت هالیوودی توضیح بدهید ؟
این لوگو برای کمپانی نلسن فیلمز (nelsenfilms) یکی از شرکتهای فیلمسازی و آموزشی هالیوود که متعلق به اریک نلسن، بازیگر معروف آمریکایی است طراحی شده است.

چطور با ایشان آشنا شدید؟
خب در واقع اینترنت و شبکه‌های مجازی کاری کرده که مرزی بین طراح و سفارش دهنده در هیچ کجای دنیا وجود ندارد. من هم از طریق اینستاگرام با آقای نلسن آشنا شدم و همان جا هم ایشان به من سفارش طراحی لوگو را داد.

معمولا طراحی و نهایی کردن یک لوگو مثل همین لوگو چقدر زمان لازم دارد؟
خب طبیعتا زمان برای طراح خیلی مهم است. زمان گرافیست به 3قسمت زمان تفکر ، اجرای دستی یا اتود و اجرای نهایی تقسیم می‌شود. طبیعتا هرچه زمان بیشتری به طراح داده شود، نتیجه بهتری داریم. این لوگو برای من حدود 1 هفته زمان برد.

به نظر شما امروزه چه مشکلاتی بر سر راه طراحان گرافیک قرار دارد؟
مشکلات که در هر زمینه کاری وجود دارد ولی به نظر من بزرگترین مشکل طراحان فیلترینگ شبکه های اجتماعی ، سایتهای پر مخاطب در سطح اینترنت است که باعث کندی یا قطع روابط ما با جهان می‌شود. همچنین چون کشور ما تحت قانون کپی رایت نیست، برخی از کشورها به راحتی و ذکر منبع از طرحهای ما بهره برداری می‌کنند و کاری هم برای شکایت از دست ما برنمی‌آید.

در پایان تشکر می‌کنیم از شما بخاطر وقتی که دادید و با ما مصاحبه کردید. امیدواریم هر روز شاهد موفقیت های بیشتری از شما باشیم.

mahdi navardi

مشاهده بیشتر

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا