اقتصادیصنعت و تجارت

شکر تنظیم بازاری کجاست؟/فرار مسئولان وزارت صنعت از پاسخگویی

به گزارش اقتصاد روز به نقل از خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، افزایش افسار گسیخته قیمت کالا‌های اساسی و مصرفی از جمله برنج، روغن، گوشت قرمز، شکر، تخم‌مرغ، مرغ،  لبنیات، پوشک بچه و صدها کالای دیگر اگرچه توان مردم را بریده اما به یک امر کاملا تکراری و روزمره تبدیل شده است بطوریکه کمتر روزی است که خبری از گران‌تر شدن یک کالا به گوش نرسد.

در این شرایط، ستاد تنظیم بازار وزارت صنعت هم صرفا هر چند وقت یکبار از طریق یکی از بخش‌های خبری رسانه ملی  اقدامات بی‌اثر خود را درباره  چگونگی تنظیم بازار تشریح می‌کند!

به عنوان مثال، هفته گذشته عباس قبادی رئیس ستاد تنظیم بازار وزارت صنعت، معدن و تجارت در یک بخش خبری اعلام کرد بنا به ضرورت حفظ آرامش بازار در ماه مبارک رمضان و توجه به رفاه هموطنان بویژه اقشار آسیب‌پذیرو براساس تصمیم کارگروه تنظیم بازار مقرر شد تا در بازه زمانی 10 اردیبهشت تا 17 خردادماه 1398 اقلام ضروری و پرمصرف مردم شامل برنج، روغن‌نباتی، گوشت مرغ، گوشت قرمز و شکر به صورت عرضه مستقیم در کلیه نمایشگاه‌های طرح ضیافت توزیع شود.

براین اساس دبیر ستاد تنظیم بازار اعلام کرد 20 هزار تن شکر تنظیم بازار به قیمت هر کیلوگرم 3 هزار و 400 تومان در نمایشگاه‌های طرح ضیافت توزیع می‌شود.

این اظهارات رئیس ستاد تنظیم بازار در حالی است که اکنون شکر در بازار حتی فروشگاه‌های طرح ضیافت که همان میادین میوه و تره بار شهرداری است به سختی یافت می شود و مردم در این زمینه دچار مشکل شده اند.

این گزارش می‌افزاید:  طی روزهای اخیر شکر در اغلب فروشگاه‌های زنجیره‌ای هم به سختی یافت می شود و ظاهرا این کالا فعلا در برخی از مغازه‌های محلی به قیمت کیلویی 9 یا 10 هزار تومان موجود است.

مشاهده بیشتر

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا