اقتصاد بین المللاقتصادی

شیراز میزبان رایزنان بازرگانی ایران

دبیر میز روسیه از برگزاری نشست هم اندیشی فعالان اقتصادی استان فارس با هدایت و نظارت معاونت توسعه بازارهای صادراتی سازمان توسعه تجارت ایران و حضور رایزنان بازرگانی خبر داد.

به گزارش اقتصاد روز به نقل از روابط‌ عمومی سازمان توسعه تجارت ایران، فرهاد پرند، در این خصوص اظهار داشت: فعالان اقتصادی استان فارس با حضور رایزن بازرگانی کنونی ایران در پاکستان و دبیران میزهای کشوری روسیه، اندونزی، عمان و ترکیه که رایزنان بازرگانی سابق ایران در کشورهای هدف بوده‌اند، در شیراز  گرد هم آمدند.

وی در خصوص محورهای این نشست افزود: این جلسه با هدف تشریح برنامۀ اعزام رایزنان بازرگانی به کشورهای هدف صادراتی، بررسی ظرفیت‌های بازارهای کشورهای روسیه و اوراسیا، اندونزیري، عمان و  همچنین  بررسی مشکلات تجار و صادرکنندگان استان برگزار شد.

پرند بیان کرد: با توجه به اینکه استان فارس به عنوان قطب صادراتی محصولات صنعتی، غذایی و دارویی است، نیازمند حمایت بیشتر دولت  از واحدهای تولیدی و صادراتی این استان در راستای توسعۀ صادرات غیرنفتی خواهد بود.

گفتنی است، این نشست با همکاری شرکت شهرک‌های صنعتی و سازمان صمت استان فارس و در حاشیه اولین نمایشگاه صنایع کوچک و متوسط در شیراز برگزار گردید و هیات اعزامی، ضمن حضور در نمایشگاه از چند واحد تولیدی در سطح استان نیز بازدید کردند.

مشاهده بیشتر

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا