اجتماعیاشتغالبازرگانیصنعت و تجارتکشاورزی

صادرات چهار هزار تن چای به کشورهای همسایه

رییس سازمان چای شمال کشور:

رییس سازمان چای شمال کشور گفت: امسال ۲۸ هزار و ۵۰۰ تن چای خشک از برگ سبز چای داخلی استحصال شده که از این میزان تاکنون چهار هزار تن به کشورهای همسایه صادر شده است.
به گزارش اقتصاد روز و به نقل از ایرنا،« حبیب جهان ساز» افزود: این میزان چای به کشورهای همسایه از جمله جمهوری آذربایجان، عراق و افغانستان صادر شده است.
وی با بیان اینکه به دلیل کیفیت بالا، سهم مصرف بازار داخلی چای افزایشی است، تصریح کرد: بازارپسندی چای داخلی موجب رضایتمندی کشاورزان شده است به طوری که اصلاح باغات رشد و تغییر کاربری کاهش یافته است.
رییس سازمان چای شمال کشور اظهار داشت: اکنون ۲۵ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی شمال کشور زیر کشت برگ سبز چای است که به دلیل افزایش درآمد تغییر کاربری کاهش یافته است.
وی با بیان اینکه برداشت برگ سبز چای در چند چین و تا پایان مهرماه ادامه داشت، گفت: امسال ۱۲۶ هزار و ۷۰۰ تن برگ سبز چای به ارزش ۴۳۴ میلیارد تومان خرید تضمینی شده و بخشی از برگ سبز چای توسط برخی کارخانجات با ارقام بالاتری خریداری شده است.
به گفته جهان ساز، امسال هر کیلوگرم برگ سبز درجه یک سه هزار و ۶۰۰ تومان و برگ درجه دو، دو هزار و ۲۰۰ تومان خریداری شد.
وی با بیان اینکه از این میزان خرید برگ سبز ۴۵ درصد درجه یک و ۵۵ درصد درجه دو بوده است، گفت: از این میزان خرید، ۵۷ هزار و ۲۰۰ هزارتن درجه یک و ۶۹ هزار و ۵۰۰ تن درجه دو بوده است.
جهان ساز ادامه داد: حمایت‌های سازمان چای کشور از این صنعت با ارائه تسهیلات ارزان‌قیمت به چایکاران و کارخانجات چای، حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی چای وارداتی و کشش بازار داخلی به نفع تولیدکنندگان داخلی است.

مشاهده بیشتر

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا