اجتماعیاقتصادیتعاون و کارآفرینیصنعتصنعت و تجارتکشاورزی

صادرات کمباین سازی ایران به بیش از ۵۰۰ هزار دلار رسید

مدیرعامل شرکت کمباین سازی ایران(اراک) گفت: صادرات انواع کمباین و بیلر از این واحد تولیدی امسال به بیش از ۵۰۰ هزار دلار رسید.
«علی اصغر حمیدی فر» روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: محصولات کمباین سازی ایران در سال جاری به کشورهای عراق، پاکستان، ازبکستان و ارمنستان صادر شده است.
وی ادامه داد: از حدود ۳۹۰ هزار دلار از صادرات سال جاری در حوزه کمباین و بقیه محصول بی لر بوده است.
به گزارش اقتصاد روز و به نقل از ایرنا،مدیرعامل شرکت کمباین سازی ایران (اراک) اظهار داشت: با وجود برخی تنگناهای اقتصادی این واحد تولیدی در شرایط مطلوب است به خاطر حفظ رونق تولید، مذاکراتی با کشورهای همسایه به خصوص عراق، افغانستان، سوریه، ازبکستان، ارمنستان، تاجیکستان و آذربایجان رأی صادرات انجام شده است.
حمیدی فر ادامه داد: ساخت ۴۵۰ دستگاه کمباین و ۴۰۰ دستگاه بی لر در برنامه تولید امسال کمباین سازی ایران (اراک) است که در صورت گسترش بازارهای صادراتی امکان بالا بردن تولید محصولات در این واحد صنعتی وجود دارد.
شرکت کمباین سازی ایران در سال ۱۳۴۸ در اداره ثبت شرکت‌ها و مالکیت صنعتی شهرستان تهران به نام شرکت جانساز (سهامی خاص) به ثبت رسید و در سال‌های ۱۳۴۹ و ۱۳۶۱ به ترتیب با عناوین “ایران جان دیر” و “کمباین‌سازی ایران” تغییر نام داشته است.
در سال ۱۳۸۴ بر اساس اجرای قانون خصوصی سازی ۵۳ درصد از سهام این شرکت به آستان قدس رضوی واگذار شد و در سال ۱۳۹۲ نیز آستان قدس رضوی با پرداخت ۴۰۰ میلیارد ریال سهام خود را به ۷۵ درصد افزایش داد.

مشاهده بیشتر

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا