اجتماعیبهداشت و درمان

صدور مجوز تولید برای ۴ داروی گیاهی مؤثر در درمان کرونا

رئیس سازمان غذا و دارو گفت: علی‌رغم مخالفت‌هایی که با طب سنتی وجود دارد با حمایت و پیگیری وزیر بهداشت از طب ایرانی، ۴ داروی گیاهی مؤثر در درمان کرونا مجوز تولید کسب کرده‌اند.

به گزارش اقتصاد روز، جلسه بررسی بهره‌مندی از ظرفیت‌های طب ایرانی برای درمان کرونا با حضور دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، رییس سازمان غذا و دارو و اساتید برجسته طب ایرانی در محل دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد.

محمدرضا شانه‌ساز رئیس سازمان غذا و دارو اظهار داشت: علی‌رغم مخالفت‌هایی که با طب سنتی وجود دارد با حمایت و پیگیری دکتر نمکی از طب ایرانی، ۴ داروی گیاهی مؤثر در درمان کرونا مجوز تولید کسب کرده‌اند.

وی با اشاره برخی ادعاها پیرامون داروهای طب سنتی برای درمان کرونا افزود: در بعضی از موارد گروه‌هایی که این داروها را ارائه می‌کنند یا صرفاً آکادمیک و علمی هستند و در صنعت تجربه‌ای ندارند و یا کاملاً تجربی هستند و با فرهنگ کار دانشگاهی آشنا نیستند.

شانه ساز با اشاره به ظرفیت‌های بالقوه طب ایرانی خاطرنشان کرد: با پشتیبانی دکتر نمکی حجم پروانه‌هایی که برای گیاهان دارویی و طب ایرانی صادر می‌شود افزایش یافته است و حتی داروسازهای بزرگ کشور به این سمت روی آورده‌اند.

رئیس سازمان غذا و دارو تصریح کرد: با طی کردن روند استانداردسازی‌های داروهای گیاهی و طب سنتی مشکلات کسب مجوز این داروها برطرف خواهد شد.

منبع: مهر

مشاهده بیشتر

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا