صنعتصنعت و تجارت

صنایع البرز 100 میلیون دلار کالا صادر کردند

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی البرز گفت که واحدهای تولیدی این استان در شهرک ها و نواحی صنعتی، سال گذشته 100میلیون دلار کالا به خارج کشور صادر کردند.

به گزارش اقتصاد روز به نقل از ایرنا، جهانگیر شاهمرادی با بیان این مطلب  افزود: عمده کالاهای صادر شده شامل مواد پلاستیکی، پوشاک، مواد غذایی، مصالح ساختمانی، دارو و مواد شیمیایی و پتروشیمی بوده است.
وی اضافه کرد: این کالاها اغلب به عراق، افغانستان، عمان و کشورهای حاشیه خزر صادر شده اند.
شاهمرادی با بیان اینکه رقم صادرات سال گذشته استان بیش از این است، بیان کرد: یکی از مشکلات البرز این است که کالا در استان تولید اما صادرات از سوی دیگر استان های کشور انجام می شود و این سبب شده تا صادرات به نام آن استان ها ثبت شود.
وی ادامه داد: به همین منظور در حال ایجاد بانک اطلاعاتی هستیم تا بتوان رقم واقعی صادرات محصولات تولیدی از استان را پایش و منظور کنیم.
شاهمرادی گفت: با هدف توسعه صادرات از استان، یکی از اقداماتی که در دستور کار شرکت شهرک های صنعتی قرار گرفته این است که گمرک در شهرک های صنعتی ایجاد تا روند ترخیص و صادرات کالاها سهولت یابند و صادرات به نام استان البرز ثبت شود.
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی البرز در ادامه با اشاره به راه اندازی صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک و متوسط با هدف حمایت از این واحدها اظهار کرد: با راه اندازی این صندوق، در صورتی که یک واحد قصد گرفتن وام داشته باشد 70 درصد وام توسط ما تضمین و مابقی 30 درصد را تولید کننده با تامین وثیقه تضمین می کند.
شاهمرادی گفت: بیش از 90 درصد صنایع در استان البرز، واحدهای کوچک و متوسط هستند اما این واحدها حجم کوچکی از صادرات را تشکیل می دهند، که برای توسعه صادرات واحدهای صنعتی متوسط و کوچک نیاز است تا حمایت هایی از سوی دولت انجام تا بتوانند بازارهای خارجی پیدا کنند.
وی ایجاد کنسرسیوم یا خوشه های صادراتی ا از دیگر اقدامات صورت گرفته در شرکت شهرک های صنعتی عنوان و اظهار داشت: با ایجاد کنسرسیوم در قالب کار تیمی، مشکلات تولید کنندگان و صنایع کل کشور بررسی و نسبت به حل آنها اقدام می شود.

مشاهده بیشتر

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا