دسته‌بندی نشده

ضرورت ارتقای کیفی و نشان تجاری صادرات

رئیس مجمع عالی واردات : تولیدکننده داخلی باید کیفیت تولیدات خود را افزایش داده و در عین حال بازاریابی در حوزه خارجی را در دستور کار خود قرار دهد و به این ترتیب بتواند جایگزین کالاهای خارجی باشد.

به گزارش اقتصاد روز ، علیرضا مناقبی در خصوص آسیب های واردات محصولات مشابه تولید داخل، افزود: اگر در یک کشور تولید با کیفیت خوب، قیمت مناسب و به اندازه نیاز جامعه داشته باشیم، هیچ واردکننده ای چنین کالایی را وارد کشور نمی کند، اما اگر تولید داخل دچار نقص باشد و بازار هم اشباع نشده باشد واردکننده قانونی کالاها را به میزان نیاز جامعه وارد می کند.
وی در خصوص نشان تجاری تولیدات داخل گفت: به دلیل اینکه تولید ما برون نگر نیست و تنها به بازار داخل توجه می کند و نمی تواند نیاز داخل را نیز از جهات مختلف برآورده کند بدیهی است که در بازارهای جهانی نیز نمی تواند در جایگاه رقابتی ظاهر شود.
رئیس مجمع عالی واردات با اشاره به اینکه اگر ما در کشور تولید خوب و با کیفیت داشته باشیم، مردم هرگز بدون دلیل کالاهای خارجی را انتخاب نمی کنند، ادامه داد: بنده جنس داخلی را خریداری کرده و کمتر از سه سال که دچار مشکل شده، وقتی به سازنده مراجعه می کنیم حتی خدمات پس از فروش ندارد.
وی در خصوص تبلیغات نشان های تجاری خارجی در ایران بیان کرد: این شرکت هایی که تبلیغات آنها در سطح شهر انجام می پذیرد در ایران سرمایه گذاری کرده و اجناسشان در داخل تولید می شود که در بازار داخل نیز مشتری های خود را پیدا کرده و نیاز آنها را برطرف می کنند.

مشاهده بیشتر

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا