حمل و نقلصنعت و تجارت

طرحهای تولید ۶ هزار مگاوات برق تجدید پذیر و نوسازی ناوگان فرسوده حمل و نقل عمومی به کارگروههای تخصصی ارجاع شد

نماینده شیراز و زرقان:

در جلسه کمیته تخصصی شورای اقتصاد طرحهای تولید ۶ هزار مگاوات برق تجدید پذیر و نوسازی ناوگان فرسوده حمل و نقل عمومی برای بررسی بیشتر به کارگروههای تخصصی ارجاع شد.

دکتر قادری به عنوان نماینده مجلس عضو شورای اقتصاد به خبرنگار ما گفت: در این جلسه پیشنهاد احداث ۶ هزار مگاوات برق تجدیدپذیر توسط وزارت نیرو برای جذب حمایت مالی از محل ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید مطرح شد ولی ابهامی که در تامین مالی این طرح وجود داشت، طرح برای بررسی بیشتر به زیر کارگروه ارجاع داده شد.

وی با بیان اینکه از محل گاز صرفه جویی شده در تولید برق حرارتی میتوان به طرح های تولید برق تجدیدپذیر کمک کرد از اعضای کمیته خواستار جدیت در بررسی موضوع و کمک به حل مشکل شدند.

قادری با بیان اینکه هزینه تولید هر کیلووات برق خرارتی بین ۳ تا ۴ هزار تومان است و کمک دولت از محل ماده ۱۲ می توان برق تجدیدپذیر را با هزینه کمتری تولید کرد از اعضای کنیته درخواست حمایت از این طرح را کردند. این طرح برای بررسی بیشتر به کارگروه زیرنظر کمیته ارجاع شد.

در ادامه این جلسه پیشنهاد وزارتخانه‌های صمت و کشور برای جایگزینی خودروهای نو و با مصرف سوخت کمتر به جای خودروهای فرسوده با مبلغ ۱۱ میلیارد دلار کمک دولت در کمیته تخصصی مطرح شد ولی به علت ابهام در تامین منابع مالی این طرح و استفاده از منابع حاصل از سوخت صرفه جویی شده در تامین یارانه مردم، این موضوع نیز به کارگروه زیرنظر کمیته تخصصی ارجاع شد.

در این جلسه دکتر قادری با اشاره به اهمیت و توجه به این موضوع و اینکه در طول ۹ سال گذشته هیچ کمک مالی به جایگزینی خودروهای فرسوده نشده و شهرداریها و دهیاریها توانی برای کمک به این جایگزینی ندارند و مصرف زیاد سوخت منجر به اتلاف منابع کشور و آلایندگی بیشتر محیط خواهد شد از اعضای کمیته خواستند که در تصویب این پیشنهاد ها همراهی نمایید.

مشاهده بیشتر

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا