اقتصادیشهریمسکن و شهرسازی

حداکثر جمعیت سهند ۱۸۵ هزار نفر/ رفع تداخلات مرزی سهند و تبریز

طرح جامع شهر جدید سهند ابلاغ شد؛

شورای عالی شهرسازی و معماری طرح جامع شهر جدید سهند را تصویب و برای اجرای به دستگاه های ذی ربط ابلاغ کرد که بر اساس آن حداکثر جمعیت شهر، ۱۸۵ هزار نفر تعیین شده است.
به گزارش اقتصاد روز به نقل از  خبرنگار مهر، شورای عالی شهرسازی و معماری در نشست ۳۰ مهر ماه امسال طرح جامع شهر جدید سهند را تصویب و ۲۰ آبان ماه برای اجرا به شرکت عمران شهرهای جدید و استانداری آذربایجان شرقی ابلاغ کرد.
بر اساس این طرح، امکان توسعه شهر جدید سهند به سمت شرقی آن در قالب ۵ فاز مجاز شمرده شده است. اما اگر وزارت نیرو اعلام کند امکان تأمین آب شرب این شهر وجود ندارد، موضوع توسعه شهر جدید سهند منتفی خواهد شد.
همچنین با توجه به اینکه افق طرح جامع این شهر به ۱۴۱۰ ارتقا یافته، حداکثر ظرفیت جمعیت پذیری شهر جدید سهند ۱۸۵ هزار نفر تعیین شده است.
از دیگر مواد مندرج در طرح جامع شهر جدید سهند مصوب شورای عالی شهرسازی و معماری، رفع تداخلات مرزی شهر جدید با حریم شهرستان تبریز از سمت شمال غربی سهند است که از این پس این تداخلات به سود شهر جدید مرتفع می شود.
خاطرنشان می شود قطار برقی تبریز ـ سهند نیز در طرح جامع شهر جدید سهند لحاظ شده است.
یکی دیگر از مفاد طرح جامع شهر جدید سهند، استفاده از ظرفیت انتفاعی ۳۵۰ هکتار از اراضی دانشگاه صنعتی سهند به سود شرکت عمران شهر جدید سهند و برای توسعه سرانه های این شهر است.
شورای عالی شهرسازی و معماری با تعیین حداکثر تراکم ۳۰۰ درصدی معادل ۱۲ طبقه با کاربری تجاری ـ خدماتی برای احداث در شهر جدید سهند موافقت کرده است.
خاطرنشان می شود بر اساس اعلام وب سایت رسمی شرکت عمران شهر جدید سهند، در طرح جامع اولیه این شهر مصوب سال ۱۳۷۷، ظرفیت جمعیت پذیری ۲۵۰ هزار نفر تعیین شده بود که در طرح جامع سال ۱۳۸۷ به ۱۸۰ هزار نفر کاهش یافت.
بر اساس سرشماری سال ۱۳۹۵ جمعیت شهر جدید سهند حدود ۸۲ هزار و ۴۹۴ نفر برآورد شده است که با توجه به تکمیل بیش از ۹۰ درصدی طرح مسکن مهر این شهر، برخی تخمین ها از رسیدن جمعیت شهر سهند به ۱۵۰ هزار نفر حکایت دارد.

 

مشاهده بیشتر

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا