اقتصادیصنعت و تجارت

ظرفیت‌های مهم سرمایه‌گذاری در تبریز وجود دارد

سفیر ایران در ارمنستان:

سفیر جمهوری اسلامی ایران در ارمنستان با اشاره به ظرفیت‌های مهم سرمایه‌گذاری در شهر تبریز گفت: آماده همکاری در خصوص برگزاری نمایشگاهی برای معرفی این ظرفیت‌ها در ایروان هستیم.
به گزارش اقتصاد روز و به نقل از ایرنا،عباس بدخشان ظهوری در دیدار با شهردار و رئیس شورای شهر تبریز گفت: تبریز یک شهر بزرگ و تاریخی است که ظرفیت های مهم سرمایه گذاری، گردشگری و صنعتی دارد و باید با شناسایی این قابلیت ها در جهت معرفی آنها در کشورهای مختلف و به خصوص ارمنستان که مرز مشترکی با جمهوری اسلامی ایران دارد گام برداشت.

وی ادامه داد: تبریز یک شهر فرهنگی است که این فرهنگ فاخر باید در سطح دنیا معرفی شود و در این خصوص برای جذب گردشگران و سرمایه گذاران باید موانع دست و پاگیر حذف شود.

سفیر ایران در ارمنستان افزود: تبریز جاذبه های گردشگری بسیاری دارد که با تقویت این ظرفیت ها می توان گردشگران ارمنستانی را جذب کرد.

ظهوری از آمادگی برای برگزاری نمایشگاه های معرفی تبریز در ارمنستان خبر داد و گفت: این نمایشگاه ها کمک شایانی به شناخت بیشتر تبریز می کند.

وی گفت: تعداد زیادی از مردم ارمنستان شناخت کافی از تبریز ندارند و با معرفی مناسب جاذبه های تبریز می توان آمار ورود گردشگران ارمنستانی به تبریز را افزایش داد.

وی به رویداد «تبریز۲۰۱۸» نیز اشاره کرد و گفت: تبریز در سال ۲۰۱۸ پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی بود که اتفاقات خوبی بعداز آن سال در تبریز و استان آذربایجان شرقی رخ داد. باید این روند همچنان تداوم داشته باشد.

ظهوری اظهار داشت: صادرات غیرنفتی و گردشگری نقش بسزایی در زمان تحریم ها دارد و باید بر صنعت مهم گردشگری تمرکز کرده و زمینه جذب گردشگران خارجی را فراهم کنیم.

ظهوری به تازگی به عنوان سفیر کشورمان در ارمنستان جایگزین سید کاظم سجادی شده است.

مشاهده بیشتر

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا