اشتغالبهداشت و درمانتعاون و کارآفرینی

 ظرف چندروز آینده ۵۰میلیون ماسک تحویل وزارت بهداشت میدهیم

محمد مخبردر مراسم افتتاح خط تولید محصولات جدید ضدکرونایی ستاد اجرایی فرمان امام گفت :

مخبردر مراسم افتتاح خط تولید محصولات جدید ضدکرونایی گفت : ان‌شاءالله طی یک هفته آینده مشکل عرضه و تقاضا در بازار کشور را برای محصولات ضدعفونی‌کننده و بهداشتی حل خواهیم کرد و تاچندروز آینده ازطریق تولید داخلی و واردات،۵۰میلیون ماسک تحویل وزارت بهداشت می‌دهیم و کاری می‌کنیم که خلا عرضه و تقاضا طوری جبران شود که احتکار کنندگان اجناس شان رادرزباله بریزند.

صبح امروز طی مراسمی که در شرکت نفت پارس و بصورت ویدئوکنفرانس برگزار شد خط تولید محصولات جدید ضدکرونایی ستاد اجرایی فرمان امام بطور همزمان در تهران، اشتهارد و سنندج توسط رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) افتتاح شد.

به گزارش اقتصادروز، محمد مخبر رئیس ستاد اجرایی فرمان امام بااشاره به بسیج تمام امکانات ستاد برای مقابله با این ویروس گفت:با بهره برداری ازاین خطوط جدید، روزانه ۱۰۰هزارماسک، ۳۷۰هزارلیتر مایع ضدعفونی کننده، ۳۰دستگاه اکسیژن ساز و ۳هزار لباس مخصوص پزشکان تولید میکنیم.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام بااشاره به تولید لباسهای ایزوله مخصوص پزشکان توسط بنیاد برکت اظهار داشت: در حال حاضر یک جوان کردستانی توانسته باحمایت بنیاد برکت کارخانه خود را تبدیل به کارگاهی برای تولید لباس ویژه پزشکان و پرستاران بکند و ماهی 60 هزار دست لباس پزشکی تولیدکند.

وی در ادامه افزود: بعضی از کارخانجات تولید ماسک و محلول‌های ضدعفونی طی چند روز راه‌اندازی شدند و امروز 70 هزار لیتر مواد ضدعفونی‌کننده به ظرفیت تولید کشور اضافه می‌شود و روزانه 76 هزار ماسک نانو ان95 نیز تولید خواهد شد.

وی بیان داشت: یکی دیگر از اقدامات صورت گرفته تولید دستگاه‌های اکسیژن‌ساز است که قبلا در انحصار آمریکا بوده ولی امروز توسط شرکت‌های دانش‌بنیان ستاد اجرایی بومی‌سازی شده است.

مخبر بااشاره به اقدام اخیر چندکشور اروپایی گفت: برخی دولتهای اروپایی با خباثت تمام،جلوی واردات اقلام بهداشتی که خریداری شده بود و تمام مراحل قانونی بارگیری آنها هم انجام شده بود را گرفتند و این تهدید هم فرصتی برای کشور شد تا بخش زیادی از نیاز کشور ازطریق اقدام جهادی برای تولید داخلی تامین شود و محصولات خود را حتی صادر کند.

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) با بیان اینکه اقدام دیگری که صورت گرفت و از بیماری کرونا برای بنده بدتر بود احتکار مواد ضدعفونی‌کننده و ماسک‌ها توسط یکسری زالوصفتان بوده است که به امید خدا کاری خواهیم کرد که بازار از این مواد اشباع شود و دیگر به کالاهای احتکارشده نیازی نباشد.

مشاهده بیشتر

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا