دسته‌بندی نشده

علت تمدید کارت بازرگانی متهم فراری توسط هیات رئیسه اتاق بازرگانی!

اتاق های بازرگانی مدافع بخش خصوصی یا دولتی! (گزارش چهارم)

در ادامه سلسله گزارشهای اتاق های بازرگانی مدافع بخش خصوصی یا دولتی!؛ پایگاه خبری- تحلیلی اقتصاد روز در گزارش چهارم به دنبال پاسخ این سوال است: چرایی نقض قانون در اتاق بازرگانی ایران و تهران.

روسای اتاق بازرگانی ایران و تهران برای تعیین جایگزین یکی از اعضای هیات نمایندگان که از شش ماه قبل متواری است، قانون را نقض می کنند.
یک منبع آگاه گفت: «م-ش» یکی از اعضای هیات نمایندگان اتاق تهران که در پرونده فساد اقتصادی شرکتهای پتروشیمی مداخله داشت شش ماه است از کشور فرار کرده است.

به گفته محمدرضا بهزادیان، رئیس فعلی اتاق بازرگانی تهران با کارت تقلبی در انتخابات اتاق بازرگانی شرکت کرد و رای آورد. محمدرضا بهزادیان بیان کرد: پدرام سلطانی صلاحیت عضویت در اتاق بازرگانی را ندارد، چطور او توانسته است در انتخابات شرکت کند!؟ رئیس فعلی اتاق بازرگانی تهران با کارت تقلبی در انتخابات اتاق بازرگانی شرکت کرد و رای آورد، او حتی شرط عضویت را هم ندارد!

محمدرضا بهزادیان بیان کرد: بعد از عزل آقای “ش” از شرکت بازرگانی پتروشیمی، کارت بازرگانی وی به عنوان عضو حقوقی باطل شد ولی اتاق بازرگانی تهران برای این که از ورود عضو علی البدل به اتاق بازرگانی جلوگیری کند، برای وی در خرداد ۹۹ کارت بازرگانی صادر کردند. آیا دفاع از متهم فراری و سعی در پوشاندن جرایم وی جرم نیست؟!

وی افزود: براساس قانون باید پس از احراز عدم حضور یکی از اعضای هیات نمایندگان در اتاق های بازرگانی بلافاصله فرد جایگزین وارد هیات نمایندگان شود.
این منبع آگاه تصریح کرد: عدم حضور «م-ش» در اتاق های بازرگانی به دلیل تخلفات مالی محرز شده است اما رئیس اتاق بازرگانی ایران و رئیس اتاق بازرگانی تهران از معرفی فرد جایگزین خودداری می کنند.
وی خاطرنشان کرد: براساس قانون باید فردی که بیشترین رای را پس از ۴۰ نفر اصلی که وارد اتاق بازرگانی شده اند، در صورت انصراف و عدم حضور اعضای هیات نمایندگان به عنوان فرد جایگزین معرفی شود اما تا کنون این امر از سوی هیچ یک از روسای اتاق های بازرگانی انجام نشده است.
این منبع آگاه اظهار کرد: محمد رضا بهزادیان فردی است که باید جایگزین «م-ش» در هیات نمایندگان اتاق بازرگانی شود اما فعلا روسای اتاق های بازرگانی از اجرای قانون سر باز می زنند.

مصاحبه تصویری،محمدرضا بهزادیان رئیس اسبق اتاق بازرگانی تهران در گفتگو با «نود اقتصادی»

در این سلسله گزارش های مستند و با مدارک لازم و انشاالله با همکاری صمیمانه بازرگانان و در نهایت قوه محترم قضائیه به ریاست آیت الله رئیسی شاهد اجرای عدالت و پاکسازی اتاق ها از مفاسد اقتصادی و استفاده از رانت های غیرمشروع از اکثر اتاق های کشور باشیم.

ادامه دارد…

مشاهده بیشتر

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا