اجتماعیدسته‌بندی نشدهشهری

فعالیت‌های بنیاد “مریم میرزاخانی”

مدیر روابط عمومی بنیاد مریم میرزاخانی با بیان این که این بنیاد در شهریور سال ۹۸ به ثبت رسیده است، گفت: فعالیت‌های زیادی می‌خواستیم انجام دهیم؛ اما به علت شیوع کرونا بسیاری از آن‌ها متوقف شد.

به گزارش اقتصاد روز، مژگان حقیقی درباره یکی از دوره‌های آموزشی‌ای که توسط بنیاد مریم میرزاخانی برگزار شد، گفت: کار ارزنده‌ای که دکتر محمودیان، از استادان پروفسور میرزاخانی در این بنیاد انجام دادند، این بود که در اردیبهشت ماه سال جاری برای ۲۳ دانش‌آموز برتر مقطع نهم دبیرستان یک دوره آموزشی آنلاین برگزار کردند.

وی افزود: این دوره‌ آموزشی به سرپرستی دکتر محمودیان برگزار شد و استادان دیگری همچون دکتر شراره علیپور، دکتر امیر جعفری، دکتر تفاق، مهندس جواهری، مهندس شیرخانی، مهندس حسن نیا، مهندس جهانبخت، دکتر ابراهیمی و دکتر حسنی با وی همکاری داشتند. طی این دورهی آموزشی، سوال‌های چالشی به دانش‌آموزان داده می‌شد.

به گفته‌ مدیر روابط عمومی بنیاد مریم میرزاخانی، هدف از برگزاری این دوره‌ آموزشی پرورش خلاقیت دانش‌آموزان و به چالش کشیدن توانایی ریاضیاتی آن‌ها بود. سازوکار ثبت‌نام در این دوره آموزشی به این شکل بود که معلمان می‌توانستند دانش‌آموزان خلاق خود را معرفی کنند و بعد دانش‌آموزان در وب سایت ثبت‌نام می‌کردند.

حقیقی در پایان درباره حمایت این بنیاد از دانشجویان و دانش‌آموزان مستعد، گفت: گاهی پیام‌هایی دریافت می‌کنیم که دانشجو یا دانش‌آموز مستعدی وجود دارد و برای شکوفایی استعدادهایش نیاز به کمک دارد. در این شرایط ما با پروتکل‌های مشخص بنیاد بررسی می‌کنیم آیا این فرد تحت حمایت بنیاد قرار می‌گیرد یا خیر. بنیاد مریم یک بنیاد غیرانتفاعی است و با کمک‌های خیرین و دوستداران ریاضیات اداره می‌شود.

بنیاد مریم میرزاخانی، نهادی است که خانواده پروفسور میرزاخانی به همراه دوستداران وی بعد از درگذشت او ایجاد کردند. این بنیاد به منظور عملی کردن نیات زنده یاد پروفسور مریم میرزاخانی در زمینه‌های کمک به کشف استعدادهای نخبه در جامعه، ارائه کمک‌های مادی و معنوی به امر آموزش و رشد نخبگان و الگوسازی و تکریم نخبگان بنا نهاده شده است.
منبع: ایسنا

مشاهده بیشتر

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا