اجتماعیشهری

قاسمی: 4 مرزبان ایرانی آزاد شدند

بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه از آزادی 4 تن دیگر از مرزبانان کشورمان خبر داد.

به گزارش اقتصاد روز به نقل از ایرنا، قاسمی با اعلام آزادی 4 تن دیگر از مرزبانان کشورمان که در ٢٣ مهرماه سال ٩٧ توسط تروریست ها در نقطه صفر مرزی میرجاوه در استان سیستان و بلوچستان به گروگان گرفته شده بودند، از دولت و ارتش پاکستان برای عملیات موفق آزادسازی این عزیزان تشکر و قدردانی و اظهار امیدواری کرد که مرزبانان باقیمانده نیز هرچه سریعتر رهایی یافته و به سلامت به کشور بازگردند.
سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین بار دیگر بر عزم و اراده جمهوری اسلامی ایران و پاکستان برای مقابله با پدیده شوم تروریسم و ادامه همکاری های اطلاعاتی و امنیتی دو کشور تاکید کرد.
به گزارش ایرنا، تعدادی از مرزبانان و بسیجیان بومی در نقطه صفر مرزی میرجاوه در جنوب شرق کشور 24 مهر 97 توسط گروهک تروریستی جیش العدل ربوده و به داخل خاک پاکستان منتقل شدند.
پنج نفر از این مرزبانان 24 آبان با پیگیری های دولت پاکستان آزاد و به ایران تحویل داده شدند، اما به گفته سردار سرتیپ محمد مارانی فرمانده قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه جنوب شرق کشور، اکنون 6 نفر دیگر در اختیار این گروه تروریستی قرار دارند.
شهریار حیدری مدیر کل امور مرزی وزارت کشور پیش از این با بیان این که نیروی نفوذی عامل اصلی بروز این اتفاق بوده است، گفت: نیروهای نفوذی گروهک تروریستی جیش العدل شناسایی شده اند با این حال تاکنون دستگیری خاصی در این زمینه انجام نشده است.
در گذشته نیز بارها تروریست ها پس از اقدامات تروریستی در نقاط مختلف استان سیستان و بلوچستان، به مکان های امن در خاک پاکستان متواری می شدند.
بر اساس این گزارش، ١٨ بهمن 1392 پنج سرباز دیده بان کشورمان در مرز جکیگور سیستان و بلوچستان مفقود شدند که مسئولیت آن را نیز گروهک تروریستی جیش العدل بر عهده گرفت؛ پرونده ای که در نهایت با آزادی چهار سرباز و شهادت یک نفر دیگر بسته شد. اردیبهشت ماه امسال نیز این گروهک در جریان درگیری با مرزبانان کشورمان در میرجاوه، 9 نفر را به شهادت رسانده، دو نفر را مجروح و یک تن دیگر را به گروگان گرفتند.

مشاهده بیشتر

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا