اتاق بازرگانیاتاق بازرگانی ایران

لیست شایستگان، براساس: ” تجربه، تخصص، پاکدستی و اخلاق مداری”

به گزارش اقتصاد روز به نقل از تحریریه، پرویز عطایی مدیرکل اسبق روابط عمومی اتاق بازرگانی در یادداشتی اصول کاری فهرست “شایستگان” را تحلیل کرد.

 

به عنوان روزنامه نگاری با بیش از چهل سال سابقه، و مدیر اسبق روابط عمومی اتاق بازرگانی ایران و عضو کوچکی از چندین NGO و کنشگری مدنی در مسیر خدمت به ملت ایران، در شرایط خاص اقتصادی- اجتماعی فعلی ایران، پس از رایزنی با دوستان دلسوز اصحاب قلم و رسانه وپس از بهره گیری از نظریات صائب و ارزشمند متخصصان اقتصادی و با در نظر گرفتن نقطه نظر دلسوزانی همچون ” موسسه نوآوران توسعه اقتصادی” ،” باشگاه جهانی سلام” ،” نهضت الگوسازی اقتصاد مقاومتی بخش خصوصی”، و رایزنی صمیمانه با دست اندرکاران فعلی و هیات نمایندگان اتاق های بازرگانی تهران و شهرستان ها و دیگر اتاق های بازرگانی، اینک با افتخار و بدون تکیه بر جناح گرایی، لابی گری و مصلحت اندیشی های فردگرایانه و منفعت طلبانه را با تعمق و مطالعه بسیار بررسی کرده و بر اسامی لیستی که به پیوست تقدیم می گردد رسیده ایم.

دست اندرکاران راستین و دلسوزان واقعی اتاق ها، قطعاَ متعجب خواهند شد که چگونه در لیست نهایی پیشنهادی  نام هایی آمده است که حتی ظاهراَ بایکدیگر هم سو نمی باشند لذا با آگاهی و بررسی کامل به چنین نتیجه ای رسیده ایم تا براساس اصول دموکراسی، از یکدست شدن هیات رئیسه اتاق ها پیشگیری کنیم و نمایندگان دلسوزی در پارلمان بخش خصوصی و حقیقی کشور و نمادی از تمامی ملت نجیب ایران را معرفی نمائیم.

محوریت در انتخاب اسامی، کارایی افراد در جهت خدمت به کشور عزیزمان ایران می باشد تا برگزیده گان ، ما بتوانند با تکیه بر علم اقتصاد ، تجربیات میدانی، سوابق مدیریتی، اخلاق مداری، صداقت در گفتار و عمل، پاکدستی، دلسوزی برای ملت، نوآوری و جوان گرایی، حضور بانوان لایق وکاردان نهایتاَ انگیزه ی اصلاح رسالت اتاق ها و رهایی اتاق بازرگانی از نفوذ  دوزیست ها” و خصولتی ها (آنان که هم در دولت هستند و هم در اتاق)، متحد و خستگی ناپذیر به پیش رفته و دوباره جایگاه اتاق بارزگانی را در جامعه ی اقتصادی ایران ارتقاء دهند. دست دولتی ها از اتاق ها کوتاه شود، و همچون سه دهه ی گذشته ، تنها مشاور قوای سه گانه باشند و به ارتقاَ “ارزش پول ملی” ثبات قیمت ارز”، افزایش صادرات غیرنفتی(بجز خام فروشی) برسیم.

سخن آخر و عاشقانه با اعضای اتاق های  بازرگانی

پس از عرض سلام و این طول کلام ،توصیه ای داریم و آن اینکه حتما در رای گیری شرکت نموده تا غوغا سالاران و تبلیغاتچی ها نتوانند از بی طرفی شما بهره برده افراد مورد نظر خود را به هیات نمایندگان منصوب نمایند. متاسفانه طی ده سال گذشته، نفوذ عواملی از دولتی ها و شبهه دولتی ها، موجب شده است اتاق بازرگانی استقلال و رسالت خود را از دست داده و پیوسته منافع موقت فردی و گروهی را بر منافع اعضاء ترجیح دهند.

اتاق بازرگانی ضعیف، قطعا به ضرر اقتصاد ملی خواهد بود و سیاست بازان و سیاست زدگان را بر سرنوشت اقتصاد ملت مسلط خواهد کرد. به هیات رئیسه ای نیازمندیم که وزنه ای ارزشمند باشند تا دولت و قوه قضاییه و مجلس، با مشاوره منتخبین شما با چشم احترام و احساس مسئولیت به ملت عزیز و گرامی بنگرند.

مشاهده بیشتر

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا