اقتصاد بین المللاقتصاد مقاومتیاقتصادیبازرگانیحمل و نقلصنعت و تجارت

مبادلات بازرگانی بنادر «امام» و «بجایا» الجزایر افزایش می‌یابد

هیأتی از مدیران وزارت حمل‌و نقل الجزایر در سفر به بندر امام‌خمینی(ره) زمینه‌های توسعه همکاری با هدف اجرایی سازی تفاهم خواهرخواندگی بین بندر امام (ره) و بندر بجایای الجزایر را بررسی کردند.
به گزارش اقتصاد روز و به نقل از ایرنا، «عادل دریس» با اشاره به سفر دو روزه هیأت الجزایری به مجتمع بندری امام خمینی (ره) و دیگر بنادر خوزستان، گفت: در جریان این سفر مدیران وزارت حمل و نقل الجزایراز نزدیک امکانات و دستاورهای بنادر خوزستان را بازدید کرده و زمینه های همکاری بیشتر در زمینه مبارزه با آلودگی دریایی، تخلیه و بارگیری کشتی ها، مشارکت بخش خصوصی در توسعه روساخت ها را بررسی می کنند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان، تفاهم خواهر خواندگی بین بندر امام خمینی (ره) وبندر بجایا الجزایر را، آغاز حرکت به سمت توسعه بیشتر همکارهای فنی در حوزه فعالیت‌های بندری و دریایی برشمرد و افزود: در حال حاضر دو طرف در زمینه توسعه همکاری های آموزشی در مباحث بندری و انتقال تجربیات تاکید داشته اند.

مدیر بندر بجایا الجزایر، توسعه همکاری بین بنادر دو کشور را هدف اصلی این سفر عنوان کرد و گفت: حمل‌و نقل دریایی، انتقال تجارب فنی و در نهایت افزایش سطح و حجم مبادلات بازرگانی از اهم توانمندی هایی است که می توان برای به فعلیت رساندن تفاهم خواهرخواندگی بین بنادر امام خمینی (ره) و بجایا بر روی آن تمرکز کرد.

وی تصریح کرد: به دنبال بازدیدهایی که از بنادر ایران انجام می دهیم توانمندهای دریایی و بندری شناخته می شود و به دنبال آن نیز مبادلات تجاری و همکاری مشترک فنی و آموزشی افزایش می یابد.

مدیر بندر بجایا الجزایر تاکیدکرد: بندر امام‌خمینی (ره) به عنوان بندر کانونی تخلیه و بارگیری غلات، فرصت‌هایی را برای سرمایه گذارن بخش خصوصی، فرآوری مواد خام و ایجاد ارزش افزوده فراهم کرده است که به عنوان الگویی الهام بخش برای ما مغتنم و ارزشمند است و انتقال این تجربه ها به بنادر الجزایر و بهره مندی از آنها، می تواند موجب گسترش همکاری ها و فرصت های بازرگانی بین دو کشور شود.

مشاهده بیشتر

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا