اجتماعیشهریمحیط زیست

مدیریت سفر در مرکز تهران با راه اندازی سیستم پایش آلودگی هوا

میلانی گفت: پایش برخط آلودگی هوا می تواند به مدیریت سفر شهروندان برای کاهش آلودگی هوا در منطقه ۱۲کمک کند.
آرش حسینی میلانی عضو کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات شورای شهر تهران ،در توضیح لزوم ایجاد ایستگاه پایش آنلاین (برخط) در منطقه ۱۲ تهران گفت: منطقه ۱۲ تهران با وجود بازار مرکزی به عنوان قلب پایتخت شناخته شده و برخی از مراکز حکومتی، دولتی، آموزشی و بیمارستانی نیز در این منطقه دارد.
به گزارش اقتصاد روز و به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،عضو کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر با اشاره به این نکته که در دهه ۷۰ در منطقه ۱۲ ایستگاه پایش آلودگی هوا وجود داشته است، افزود: به مرور زمان ایستگاه‌های پایش یک به یک در حال تعطیل شدن هستند و باید به این نکته توجه کرد که ایستگاه پایش آنلاین می‌تواند پارامتر‌های زیست محیطی را به صورت لحظه‌ای گزارش کند.
میلانی با اشاره به بالا بودن میزان آلودگی هوا در منطقه ۱۲ افزود: به دلیل قرارگیری منطقه در قلب پایتخت حجم سفر‌ها در منطقه ۱۲ در طول روز زیاد است و این تردد موجب بروز و تشدید آلودگی می‌شود.
او با اشاره به ظرفیت ایستگاه پایش آلودگی هوا تصریح کرد: با استفاده از اطلاعات بر خط (آنلاین) میزان آلودگی هوا در منطقه شهروندان می‌توانند با استفاده از این اطلاعات زمان و مسیر رفت و آمد خود را مدیریت کند.

عضو کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران با اشاره به حذف طرح زوج و فرد و اجرای طرح کنترل آلودگی گفت: با توجه به اجرای طرح کنترل آلودگی هوا لازم است اطلاعات هوا را به صورت کامل پایش کنیم و نسبت به کاهش آلودگی هوا در قلب پایتخت اهتمام ویژه ای از خود نشان دهیم.

مشاهده بیشتر

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا