اقتصادیصنعت و تجارت

مذاکرات ایران و آذربایجان برای امضای موافقتنامه تجارت ترجیحی آغاز شد

به صورت ویدئوکنفرانس؛

اولین دور گفت‌وگوها در خصوص متن موافقتنامه تجارت ترجیحی بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان امروز به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد.

به گزارش اقتصاد روز ،  اولین دور از گفت‌وگوها در خصوص متن موافقتنامه تجارت ترجیحی بین دو کشور جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان امروز سه‌شنبه به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد.

در این دور از مذاکرات که توسط نمایندگان سازمان توسعه تجارت جمهوری اسلامی ایران و بخش‌های مختلف از وزارت اقتصاد جمهوری آذربایجان انجام شد، نمایندگان وزرای امور خارجه دو کشور و کارشناس اقتصادی سفارت جمهوری اسلامی ایران در باکو نیز حضور داشتند.

همسو با اراده عالی رهبران سیاسی دو کشور نسبت به توسعه و تعمیق مناسبات اقتصادی دوجانبه، مذاکرات اولیه بسیار خوب پیش رفت و طرفین درباره متن پیشنهادی جمهوری اسلامی ایران و برخی ملاحظات طرف آذری، به توافق رسیدند.

دور بعدی و نهایی مذاکرات در سطحی بالاتر و با هدف نهایی کردن متن و تمهید آن برای امضای وزرای دو کشور در آینده نزدیک برگزار خواهد شد.

توافق برای امضای موافقتنامه تجارت ترجیحی و انجام مذاکرات بین دو کشور برای این منظور، در حاشیه سفر سال گذشته رئیس جمهوری اسلامی ایران به باکو برای شرکت در اجلاس سران غیرمتعهدها حاصل شد.

منبع: ایرنا

مشاهده بیشتر

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا