اجتماعیشهریگزارش ویژه

مرضیه یزدی، خیر مدرسه ساز جاودانه شد

مرضیه یزدی، خیر مدرسه ساز دار فانی را وداع گفت و در کنار همسرش در آرامستان « باغ بهشت » قم به خاک سپرده شد.

سال 91 حاج محمد یزدی و همسرش مرضیه یزدی، مدارس مرضیه یزدی 1 و 2 را در محله خزانه بخارایی منطقه 16 تهران افتتاح کردند. مدرسه‌هایی که در واقع بنای آنها را 42 قبل گذاشته بودند و در اثر مرور زمان دچار فرسودگی شده بود.

آنروز حاج آقا خیلی حال مساعدی نداشت ولی به خاطر دیدن دانش آموزان در مراسم شرکت کرد و  وقتی بچه‌ها برای سلامتیش یک آیه الکرسی خواندند، گفت :« همین برای من بس است »

از آن به بعد عکس مهربان حاج آقا محمد یزدی، زینت بخش دیوار این مدرسه شد و پس از فوت او نیز دانش آموزان هروقت به چهره مهربان او نگاه می‌کنند برای آمرزش روحش و تشکر از اینکه مکانی نمونه را برای تحصیلشان فراهم کرده دعا می‌کنند.

جشنواره خيرين مدرسه ساز منطقه 16 تهران به نام خير شادروان محمد جعفر يزدي برگزار مي شود

یکی از دانش آموزان مبتکر و مخترع این مدرسه که احتمالا فقط یکبار با حاج آقا دیدار کرده بود ، وقتی از فوتش خبردار شد گفت:  اول مهرماه بود از نزدیک با آقای یزدی آشنا شدم. ایشان بسیار مهربان بودند و زمانی که خبر فوتشان  را شنیدم بسیار ناراحت شدم. من از خیر مدرسه ام تشکر می کنم که با ساخت این مدرسه و ایجاد تمامی امکانات باعث موفقیت من و دانش آموزان دیگر شد.

… و امروز حاج خانم مرضیه یزدی به همسر مرحومش حاج آقای یزدی پیوست. حاج آقا امشب مهمان عزیزی دارد که چند سال منتظرش بوده و از همسر فداکارش که فاطمه وار زیسته و در ایام فاطمیه ( شهادت حضرت فاطمه (س) ، به دیدار حق شتافته به شایستگی پذیرایی می‌کند. روحشان شاد و جاودانه باد

مشاهده بیشتر

اخبار مرتبط

1 دیدگاه

  1. سلام دختر من در مدرسه مرضیه یزدی درس میخواند … همیشه دعا گوی مرحومه مرضیه یزدی و همسر محترمشان هستیم🙏🙏🙏 روحشان شاد و یادشان گرامی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا