اقتصادینفت و انرژی

مسامحه در انتخاب نیروی انسانی شایسته، مخرب است

وزیر نیرو گفت: هر گونه مسامحه و سهل انگاری در انتخاب نیروی انسانی در حوزه صنعت آب و برق نتایج مخربی را به دنبال دارد بنابراین این انتخاب ها باید با دقت نظر بیشتری انجام شود.

به گزارش اقتصاد روز به نقل از  خبرنگار مهر، رضا اردکانیان در جشنواره پژوهش و فناوری وزارت نیرو با اشاره به اینکه باید با تمرین بیشتری اجرا و عملیاتی شدن پروژه های صنعت آب و برق را آغاز و طبق برنامه ریزی پیش ببریم گفت: باید بتوانیم ارزیابی صحیحی از عملکرد خود و اجرای پروژه های این صنعت داشته باشیم. از طرفی باید با قاطعیت و تاکید بیشتری از ظرفیت های موجود استفاده کنیم.

وی ادامه داد: سیستم آموزشی کشور به نحوی است که می تواند بهترین استعدادها را در زمینه های مختلف صنعت آب و برق تربیت کرده و آموزش دهد. به این ترتیب می توانیم از این پتانسیل مثبت نیروی انسانی استفاده کنیم اما در به کارگیری شایسته ترین نیروهای انسانی ، مناسب با جایگاه آنها، باید وسواس ویژه ای داشته باشیم.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه باید ضمن ارائه خدمات موجود در صنعت آب و برق ، قدر مهمترین منبع تجدیدناپذیر خود که همان زمان است بدانیم، افزود: پژوهشگران این حوزه باید پایه آغاز به کار خود را بر اساس بهره گیری از فرصت ها قرار دهند چرا که محدودیت منابع آب و انرژی با تقاضای رو به رشدی رو به رو است در حالی که افزایش سطح زندگی نیاز بیشتر به بخش پژوهش در این حوزه را ملموس تر می کند.

اردکانیان با اعلام اینکه باید منابع لازم برای توسعه پژوهش را تامین کنیم، اظهار داشت:صنعت آب و برق صنعت فقیری نیست . وظیفه ما آن است که با در نظرگرفتن این نکته که ماحصل فعالیت های پژوهشی باعث ارتقا کیفیت خدمات در مقابل مناسب شدن هزینه ها می شود، راهکارهای قانونی را تدوین کنیم که در نتیجه رشد کمی اقدامات این حوزه و همچنین افزایش کیفیت آن تبدیل به منابع مالی خواهد شد.

این مقام مسئول با اعلام اینکه نمی توان انتظار داشت بدون ارتباط مستقیم با فعالیت های پژوهشی در جهت توسعه مرزهای دانش حرکت کرده و هزینه را از مصرف کنندگان مطالبه کنیم گفت: مردم باید نتیجه پژوهش و فناوری را در حوزه کاهش هزینه ها و صرفه جویی ببینند. می توان گفت پژوهش و تحقیق ارتباط نزدیکی با حوزه آب و برق دارد.

وزیر نیرو منابع انسانی را یکی از مهمترین محورهای موثر بر تاثیرگذاری کیفیت انجام کار در حوزه پژوهش و تحقیق دانست و تصریح کرد: تحقیق و ساختار مناسب به معنای تضمین کافی برای به کارگیری تحقیق و پژوهش است که در هر دو حوزه منابع انسانی و ساختار بعد از گذشت ۴ دهه نیازمند تلاش بیشتری هستیم.

وی تاکید کرد: مسامحه و سهل انگاری در انتخاب نیروی انسانی شایسته نقش مخربی دارد. بنابراین برای انتخاب مدیریت در این حوزه ها باید دقت عمل بیشتری به خرج دهیم.

مشاهده بیشتر

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا