اتاق بازرگانیاتاق بازرگانی ایران

مهندسي انتخابات با صدورفله اي كارت هاي بازرگانی

عضو هيات نمايندگان اتاق ايران در گفت وگو با «راه امروز» با انتقاد از صدور فله اي كارت هاي بازرگاني، آن را پديده اي تعمدي و هدفمند خواند كه به نظر مي رسد به دنبال مهندسي كردن، انتخابات باشند.

به گزارش اقتصاد روز به نقل از راه امروز: عدنان موسي پور، عضو هيات نمايندگان اتاق ايران، درباره عدم ورودش به نهمين دوره از انتخابات پارلمان بخش خصوصي، به «راه امروز» گفت: براي اينكه در اين دوره از انتخابات ورود نكردم، دلايل زيادي وجود دارد، اما بر اين باورم كه نبايد بيش از دو دوره در انتخابات شركت كرد و باید به دیگران هم فرصت کاندیدا شدن و فعالیت در اتاق داده شود .
رئيس كميسيون توسعه صادرات اتاق ايران در ادامه با انتقاد از صدور فله اي كارت هاي بازرگاني، عنوان كرد: بروز چنين پديده اي در اتاق به شكلي هدفمند صورت گرفته و به نظر مي رسد كه به دنبال مهندسي كردن انتخابات اتاق باشند.
موسي پور، در ادامه با بيان اينكه پارلمان بخش خصوصي، يك تشکل بزرگ و بسیار مهمی  به شمار مي رود، تاكيد كرد كه هیچ کس حق ندارد با اساس و سرنوشت اتاق به هر نحو بازی کند و این وظیفه همگی ما است که از چنین تشکلی حراست کنیم.
اين عضو هيات نمايندگان اتاق ايران بر اين باور است كه موارد اينچنيني به پايگاه اتاق بازرگاني ضربه مي زند.
او در پاسخ به اين پرسش كه از كدام طيف يا جرياني حمايت خواهد كرد، به «راه امروز» گفت: اگرچه در اين دوره از انتخابات اتاق وارد نشده ام، اما جريان ها وگروه ها را رصد خواهم كرد. اما سه شاخص «بابرنامه بودن، اخلاق وسلامت كاري» جريان ها براي حمايت كردنم در اولويت خواهد بود.
موسي پور در عين حال، انتظاراتش از دور بعدي اتاق را پيگيري ماموريت ها وكارهاي ناتمام دوره قبل عنوان كرد وگفت: در اين دوره همچنين نياز است برخي قوانین اتاق مورد اصلاح و بازنگری قرار گيرد كه مي توان به قوانين مربوط به کارت بازرگانی و کارت اشاره كرد. از ديگر مسائلي كه بايد در اولويت كاري اتاق ها  قرار بگيرد، واكاوي چالش هاي پيش روي اقتصاد است.
او در ادامه در پاسخ به پرسش ديگري كه مبني بر اينكه چرا استقبال فعالان اقتصادي در این دوره از انتخابات اتاق کمرنگ است، گفت: به نظر می¬رسد مشکل کارت‌های عضویت، تحریم‌ها و شرایط فعلی اقتصادی از دلایل عدم استقبال در این دوره از انتخابات باشد.
مشاهده بیشتر

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا