اجتماعیاقتصادیبهداشت و درمانشهری

موافقت رهبر انقلاب با پرداخت بودجه سلامت از صندوق توسعه ملی

نخستین بخش ریالی از مبلغ ۵۰۰ میلیون یورو دریافتی از صندوق توسعه ملی برای پرداخت بدهی‌های نظام سلامت، امروز واریز می‌شود.

به گزارش اقتصاد روز به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان برنامه و بودجه کشور، سعید نمکی معاون امورعلمی، فرهنگی و اجتماعی سازمان برنامه و بودجه کشور درباره مبلغ ۵۰۰ میلیون یورو که با موافقت رهبر معظم انقلاب از صندوق توسعه ملی برای پرداخت دهی دارو، تجهیزات پزشکی و سایر بدهی‌های نظام سلامت در نظر گرفته شده است، افزود: روز گذشته اولین تخصیص به مبلغ ۲ هزار و ۶۴۰ میلیارد تومان برای سازمان بیمه سلامت در نظر گرفته شد و این مبلغ از امروز در حساب این سازمان است.

معاون سازمان برنامه و بودجه کشور درباره رشد بودجه حوزه سلامت برای سال ۹۸ اظهارکرد: بودجه حوزه سلامت برای سال ۹۸ حدود ۳۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان است. بودجه سال ۹۷ حوزه سلامت نیزحدود ۳۱ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان بود.

وی درباره بودجه سازمان بیمه سلامت برای سال ۹۸ نیز تصریح کرد: بودجه سازمان بیمه سلامت نسبت به سال قبل حداقل ۱۲ درصد رشد داشته است.

نمکی درخصوص بودجه‌های عمرانی نظام سلامت گفت: تلاش شده که بودجه‌های عمرانی حوزه سلامت معادل سال ۹۷ حفظ شود. البته قصد داریم در حوزه عمرانی نظام سلامت با مشارکت بخش خصوصی و واگذاری پروژه‌هایی که قابلیت واگذاری دارد به بخش خصوصی، در روند اتمام پروژه‌ها تسریع ایجاد شود.

وی گفت: تغییراتی که قرار بود در بودجه سال ۹۸ انجام شود، چندان شامل حوزه سلامت نشد. زیرا حوزه سلامت روند کاملا مشخص و قابل پیش‌بینی دارد و مسائلی مانند افزایش حقوق برای پرسنل و … و البته برنامه‌های طرح تحول سلامت پیش‌بینی شده است. همچنین رشد معقول بودجه برای برنامه‌های طرح تحول سلامت نیز در نظر گرفته شده است.

معاون امور علمی، فرهنگی و اجتماعی سازمان برنامه و بودجه کشور افزود: درباره دارو نیز تلاش شد برای دارو‌های وارداتی و دارو‌های تولید داخل رشد بودجه منطقی را در نظر بگیریم. در خصوص سایر بخش‌ها نیز رشد معقولی در نظر گرفته شده که هم تورم زا نباشد و هم فعالیت نظام سلامت را با مشکل مواجه نکند و هزینه‌های کمرشکن بر دوش مردم تحمیل نشود.

مشاهده بیشتر

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا