اجتماعیشهری

میرزا کوچک خان جنگلی؛ از نمونه‌های درخشان مبارزه در راه آزادی و استقلال وطن

دکتر قالیباف در پیامی به «کنگره شهید میرزاکوچک جنگلی» مطرح کرد:

رئیس مجلس شورای اسلامی در پیامی شهید میرزاکوچک جنگلی را از نمونه‌های درخشان مبارزه در راه آزادی و استقلال وطن برشمرد و برگزاری کنگره شهید میرزا کوچک خان جنگلی و بزرگداشت ۱۵۲ شهید روحانی استان گیلان را فرصت مغتنمی در راستای بازخوانی، ترویج و تبیین مجاهدت و نقش‌آفرینی این مروجان نهضت اسلامی دانست.

به گزارش اقتصاد روز، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی با صدور پیامی به «کنگره شهید میرزاکوچک جنگلی» بزرگداشت 152 روحانی شهید استان گیلان، برگزاری این کنگره و مراسم بزرگداشت را «فرصت مغتنمی در راستای بازخوانی، ترویج و تبیین مجاهدت و نقش‌آفرینی این مروجان نهضت اسلامی» برشمرد و بر ضرورت انجام چنین اقداماتی «جهت آشنایی نسل جوان با معارف و ابعاد مختلف این نمادهای ارزشمند» تاکید کرد.

متن پیام رئیس مجلس شورای اسلامی به این کنگره و مراسم بزرگداشت به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

تاریخ پرتلاطم ملت رشید ایران در ادوار مختلف همواره شاهد جریانات فکری عدالت خواهی، استقلال طلبی و استبدادستیزی مبتنی بر اصول و فرامین اسلامی و آموزه‌های دینی بوده است و استان سلحشور گیلان نیز از دیرباز دیار آزاداندیشان و آزادگان حق‌طلب و حماسه‌ آفرینی‌های ارزشمند و اثرگذار ایشان بوده است.

میرزا یونس استادسرایی ملقب به میرزا کوچک خان جنگلی، از نمونه‌های درخشان مبارزه در راه آزادی و استقلال وطن می‌باشد که با قیام خود علیه حاکمان ظالم و ستمگر دوران و استبداد و نفوذ بیگانگان، به نماد و اسوه فداکاری و از جان گذشتگی در راه استقلال کشور تبدیل گردید.میرزا کوچک خان جنگلی نه تنها به‌عنوان افتخار گیلان که تجلی استبدادستیزی برای یک ملت می‌باشد که در این راه نام خویش را در تاریخ سرافرازی و عزت کشور ماندگار کرد.

برگزاری کنگره شهید میرزا کوچک خان جنگلی و بزرگداشت ۱۵۲ شهید روحانی استان گیلان فرصت مغتنمی در راستای بازخوانی، ترویج و تبیین مجاهدت و نقش‌آفرینی این مروجان نهضت اسلامی می‌باشد که ضرورت دارد در جهت آشنایی نسل جوان با معارف و ابعاد مختلف این نمادهای ارزشمند انجام گردد.

اینجانب ضمن ادای احترام و تجلیل از مقام شامخ تمامی شهدای روحانی، به ویژه شهید تاریخ‌ساز میرزا کوچک خان جنگلی، امیدوارم با استعانت از خداوند متعال در تبعیت از آرمان‌های شهیدان، پرتلاش و موفق باشیم.

خانه ملت

مشاهده بیشتر

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا