اقتصادیحمل و نقل

نرخ جابه جایی کالا ۳۰درصد افزایش یافته نه ۳۰۰درصد!

به گزارش اقتصاد روز به نقل از ایسنا :

رییس اتحادیه موسسات و شرکت‌های حمل و نقل کالای برون شهری، افزایش سه برابری هزینه حمل و نقل داخلی کالا را رد کرد.
حسین احمدی‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا، در رابطه با وضعیت حمل و نقل کالاهای برون شهری اظهار کرد: در حال حاضر مشکلات رانندگان و صنف حمل و نقل کالای برون شهری آن‌طور که باید رفع نشده و از مشکلات این صنف می‌توان به کمبود لاستیک، افزایش قیمت قابل توجه لوازم یدکی در پی افزایش نرخ ارز و کمبود بار به واسطه افت واردات اشاره کرد.
رییس اتحادیه موسسات و شرکت‌های حمل و نقل کالای برون شهری در واکنش به این موضوع که برخی می‌گویند نرخ حمل و نقل کالا نسبت به گذشته با رشد سه برابری همراه بوده است، گفت: هزینه حمل و نقل بار با وجود افزایش هزینه‌های جاری نسبت به مدت مشابه در سال گذشته تنها ۳۰ درصد افزایش یافته است.
وی تصریح کرد: تعیین قیمت حمل و نقل بار تابع میزان عرضه و تقاضا است و هر زمانی که میزان بار افزایش یابد، نرخ حمل و نقل افزایش می‌یابد و در حال حاضر که با کمبود بار مواجه هستیم، نرخ حمل و نقل افزایش قابل توجهی نداشته است.
احمدی‌زاده حمل و نقل بار با قیمت‌هایی بیش از نرخ مصوب را رد کرد و گفت: در حال حاضر جابه‌جایی بار با اصطلاح پشت بارنامه‌ای که قیمت بیشتری نسبت به نرخ‌های مصوب و بدون درج در بارنامه دارد، عمومیت نداشته و احتمال داده می‌شود تنها در مسیرهایی که وسیله حمل و نقل کم باشد، برای جابه‌جایی محصولات کشاورزی حمل پشت بارنامه به ندرت انجام شود.
رییس اتحادیه موسسات و شرکت‌های حمل و نقل کالای برون شهری خاطرنشان کرد: بازار لاستیک با کمبود مواجه است و رانندگان نمی‌توانند نیاز خود را در این بازار رفع کنند و باید عرضه لاستیک به میزانی باشد که دست افراد سودجود برای احتکار در راستای افزایش قیمت آن قطع شود.
به گزارش ایسنا، برخی از صنوف که فعالیت آن‌ها ارتباط بسیار زیادی با حمل و نقل بار دارد، مدعی اند که رانندگان در هفته‌های اخیر هزینه جابه‌جایی کالا را تا سه برابر افزایش داده‌اند.

مشاهده بیشتر

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا