اجتماعیاشتغالتعاون و کارآفرینیشهریمیراث فرهنگی

نشست خبری بیستمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع)

مرتضی سعیدی زاده مدیرعامل بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) با بیان اینکه امسال جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) در ۱۵استان برگزار خواهد شد، گفت: ۱۶جشنواره در قالب جشنواره امام رضا(ع) برگزار خواهد شد که از جمله آنها می‌توان به جشنواره شعر، داستان، تئاتر بزرگسال، خیابانی، کودک و نوجوان و عرسکی، جشنواره عکس، گرافیک و هنرهای گرافیکی، جشنواره آواها و نواها و سرود، جشنواره فیلم کوتاه و جلوه‌های فرهنگ رضوی در مطبوعات اشاره کرد.

به گزارش اقتصادروز ، مرتضی سعیدی زاده دراین  نشست که به مناسبت برگزاری بیستمین همایش بین المللی امام رضا ترتیب داده شده بود گفت :  در جشنواره رضوی ۱۶ جشنواره وجود دارد که امروز چهار همایش را در چهار استان برگزار  و معرفی می‌کنیم که این همایش‌ها با محوریت عدالت فرهنگی برگزار خواهد شد..

سعیدی زاده در ادامه و در گزارشی از برگزاری جشنواره های رضوی گفت: 3 ماه از شروع جشنواره را طی کرده ایم. بالغ بر 2 هزار اثر تا به امروز به سامانه جشنواره رسیده است. وی افزود: اولین جشنواره هنری و رسانه ای که به اتمام رسیده جشنواره تئاتر کودک و نوجوان رضوی بود که در استان هرمزگان برگزار شد.

مدیر عامل بنیاد بین المللی امام رضا با عنوان این موضوع که اختتامیه های 15 جشنواره آینده تا میلاد امام رضا اردیبهشت ماه در مشهد برگزار می شود خبر داد: اختتامیه شعر عربی با حضور مهمانان خارجی در اردیبهشت ماه برگزار می شود. 170 اثر شعر عربی به دبیرخانه آمده که از این تعداد، 110 اثر از شاعران برجسته عرب 11 کشور جهان بوده است.

وی با اشاره به برگزاری 4 همایش علمی و پژوهشی خبر داد و افزود: اولین همایش بین‌المللی علمی-پژوهشی حکمرانی اسلامی مبتنی بر سیره و معارف رضوی در استان ایلام برگزار خواهد شد و هشتمین همایش بین‌المللی علمی-پژوهشی گفتگو و مناظرات رضوی با تاکید بر مولفه‌های تحلیل گفتمانی و معانی در استان اردبیل برگزار می‌شود.
وی ادامه داد: سیزدهمین همایش ملی علمی-پژوهشی سیره امام رضا در ادبیات و زبان فارسی با تاکید بر محوریت ادبیات کودک و نوجوان در استان کرمانشاه برگزار خواهد شد و چهاردهمین همایش بین‌المللی علمی-پژوهشی اخلاق و سبک زندگی اسلامی مبتنی بر سیره و معارف رضوی در استان مرکزی برگزار می شود.

در پایان این نشست خبری از چهار پوستر بخش‌های علمی و پژوهش رضوی رونمایی شد.

مشاهده بیشتر

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا