اجتماعیبهداشت و درمان

نظام پرداخت پرستاران را دگرگون می‌کنیم/ ۲۰ هزار میلیارد تومان مطالبات پرستاران در زمانی بود که وزارت بهداشت را تحویل گرفتیم

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: پرستاران جزو جریان وابسته به یک جریان درمان دیگری نیستند و هویت مستقل خود را دارند.
به گزارش اقتصاد روز و به نقل از ایلنا، سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به مناسبت روز پرستار و ولادت حضرت زینب کبری (ع) در محل همایش‌های برج میلاد گفت: بنده همواره اعتقاد دارم پرستاری کاری است عاشقانه. آنچه دغدغه پرستاران است دغدغه وزیر بهداشت نیز هست و حتی می‌توانم بگویم بیشتر از خود پرستاران به فکر آنها هستم. ما وقتی وزارت بهداشت را تحویل گرفتیم ۲۰ هزار میلیارد تومان مطالبات داشتیم. شرمساری من از پرستاران این بود که معوقاتشان بیش از ۱.۵ سال به تعویق افتاده بود. اولین پیگیری ما در وزارت بهداشت پرداخت این معوقات بود که تا قدری موفق شدیم. از این پس پرستاران بیش از سه ماه طلبکار نخواهند ماند.

وی در ادامه گفت: امسال ما یک سیل عظیم را تجربه کردیم. تمام تیم درمان، به ویژه پرستاران در کنترل این فکر ما را یاری دادند. این کنترل زبانزد جهان شد و حیرت همه کشورها را برانگیخت. در طرح فشار خون ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر پایش شدند که بدون کمک پرستاران ممکن نبود. در آنفلوآنزای اخیر پرستاران ما تمام تلاش خود را کردند در حالی که خود در معرض خطر این بیماری بودند این بیماری در کشور کنترل شد.

نمکی گفت: نظام پرداخت را دگرگون می‌کنیم. بنده از ابتدا که وزیر بهداشت شدم با طرح قاصدک مخالف بودم. جایگزین سامانه قاصدک، سامانه اصلاح‌ شده‌ای به ایجاد کرده‌ایم که به زودی در کشور مستقر خواهد شد. پرستاران جزو جریان وابسته به جریان دیگر یعنی پزشکان نیستند بلکه پرستاران هویت کاری و حرفه‌ای خود را دارند. نباید پرستاران را به عنوان عناصری که فقط برای خدمت در بیمارستان تربیت شده‌اند، در نظر داشته باشیم. طرح مراقبت‌های پرستاری در منزل پایه‌ریزی شده، پوشش بیمه‌ای به خدمات پرستاران تعلق گرفته و این برای پرستاران مشاغل بسیاری را ایجاد خواهد کرد که در آن کاملا مستقل هستند. اصلی‌ترین محور طرح هر خانه یک مرکز سلامت پرستاران هستند و سطح جدیدی از درمان را در این طرح تجربه خواهیم کرد.

مشاهده بیشتر

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا