اقتصادیبورس

نماد پالایشی یکم بازگشایی شد

انجام معاملات بدون دامنه نوسان

سازمان بورس از بازگشایی نماد پالایشی یکم از امروز خبر داد و گفت: معاملات ثانویه صندوق سرمایه گذاری پالایشی یکم از ساعت ۱۱:۴۵ تا ۱۲:۳۰ امروز بدون دامنه نوسان انجام خواهد شد.

به گزارش اقتصاد روز ، سازمان بورس از بازگشایی نماد پالایشی یکم از امروز، سه شنبه ۱۱ آذرماه خبر داد و گفت: معاملات ثانویه صندوق سرمایه گذاری پالایشی یکم از ساعت ۱۱:۴۵ تا ۱۲:۳۰ امروز بدون دامنه نوسان انجام خواهد شد.

در متن اطلاعیه ناظر بازار آمده است: به اطلاع کلیه فعالان محترم بازار سرمایه می‌رساند، بازگشایی نماد معاملاتی صندوق سرمایه گذاری پالایش یکم (پالایش) بدون دامنه نوسان بوده و زمان انجام معامله از ساعت ۱۱:۴۵ الی ۱۲:۳۰ می‌باشد. همچنین دوره سفارش گیری در نماد مذکور از ساعت ۱۱:۴۵ الی ۱۲:۰۰ می‌باشد.

همچنین براساس این اطلاعیه، تمامی اشخاص دارنده واحدهای صندوق، برای انجام معاملات ثانویه باید با طی فرآیندهای مربوطه، اقدام به اخذ کد بورسی کنند. همچنین اشخاصی که واحدهای صندوق به پرتفوی سرمایه گذاری آنها اضافه نشده است لازم است درخواست تغییر کارگزار ناظر را برای کارگزار خود ارسال نمایند.

اعلام خبر بازگشایی پالایش یکم سبب ایجاد رنج مثبت و صف خرید در نمادهای پالایشی شده است؛ شپنا، شبندر و شبریز همگی نزدیک به سقف روزانه هستند.

نماد پالایشی یکم با نام «پالایش ۱» تا اینجای معاملات با ثبت ۱۹ درصد سود برای سهامداران روی ۱۱,۹۰۰ تومان ایستاده است.

صندوق سرمایه‌گذاری پالایش یکم متشکل از باقیمانده سهام دولت در ۴ پالایشگاه تهران، اصفهان، بندرعباس و تبریز است و سهام آن عرضه عمومی شد و قرار بود حداکثر یک ماه پس از پذیره‌نویسی باز شود اما به دلیل ریزش بازار این کار صورت نگرفته بود. دیروز سازمان بورس مجوز فعالیت صندوق پالایش یکم را صادر کرد و نماد این صندوق امروز بازگشایی و قابل معامله شد.

منبع: مهر

مشاهده بیشتر

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا