بازرگانیصنعت و تجارت

نمایشگاه دائم شرکت‌های ایرانی در دمشق آغاز به کار کرد

نمایشگاه دائم شرکت‌های ایرانی برای حضور در بازار سوریه آغاز به کار کرد.

به گزارش اقتصاد روز به نقل از نود اقتصادی، نمایشگاه دائم شرکت‌های ایرانی برای حضور در بازار سوریه به وسیله شرکت خصوصی جاده ابریشم راه‌اندازی شد و کار خود را آغاز کرد.

این نمایشگاه با تمرکز بر حوزه‌های ساختمان و مواد اولیه موردنیاز برای ساخت‌و‌ساز، برق، پزشکی، لوله و اتصالات، آهن و پروفیل، کاشی، ‌سنگ و سرامیک، شیرآلات، ساندویچ پنل و تجهیزات ساخت سوله و مواد غذایی کار خود را آغاز کرد.

عطا بهرامی در این باره گفت، بازار سوریه بعد از جنگ فرصت‌های مناسبی را در اختیار شرکت‌های ایرانی قرار می‌دهد تا بتوانند زمینه‌های جدید کاری را تجربه کنند.

وی افزود، این مساله در کنار رکود داخلی کنونی می‌تواند باعث کاهش فشار ناشی از عدم تقاضای موثر بر واحدهای تولیدی کشور شود و بخشی از کمبود تقاضا را جبران نماید. انتخاب شرکت‌های ایرانی با توجه به تجارب آنها در بازارهای آسیایی، اروپایی و آفریقایی بوده است و امیدواریم در عمل توانایی خود را اثبات کنند.

بهرامی ادامه داد: شرکت جاده ابریشم به‌دنبال گسترش مبادلات منطقه‌ای و فراهم کردن زمینه‌های حضور شرکت‌های ایرانی در عرصه‌ بین‌المللی است که با جهش ارزی سال 97 مزیت‌های قیمتی مناسبی پیدا کرده و توان حضور شرکت های ایرانی را بالا برده است.

وی تاکید کرد، در صورت برنامه ریزی درست و حمایت بخش‌های مختلف دولتی و غیردولتی؛ می توان در یک بازه 3 ساله، حجم مبادلات اقتصادی دو کشور را به 5 میلیارد دلار افزایش داد.

مشاهده بیشتر

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا