اجتماعیگزارش ویژهمیراث فرهنگی

نمایشگاه عیدانه صنایع دستی برگزار می شود

معاون صنایع دستی کشور خبر داد:

میترا یزدچی – سی و دومین نمایشگاه ملی صنایع دستی کشور 3 تا 9 شهریور در نمایشگاه بین المللی تهران برگزار شد.
این نمایشگاه در فضایی بالغ بر 8 هزار مترمربع و 800 غرفه مورد استقبال جمع زیادی از هنرمندان و هنردوستان کشورمان قرار گرفت.
در همین رابطه با « پویا محمودیان»، معاون صنایع دستی وزارت تازه تاسیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ، گفتگو کردیم. آنچه درپی می‌آید حاصل این گفتگو است.

سی و دومین نمایشگاه ملی صنایع دستی در چه فضا و حال و هوایی برگزار شد؟
سی و دومین نمایشگاه ملی صنایع دستی با حضور نمایندگانی از صنایع دستی 31 استان کشور ، تجار، بازرگانان، استارتاپها، دانشجویان رشته‌های هنری، طراحان سایتهای تجارت الکترونیک در سالنهای 8، 9، 10، 11 ، 12 و فضای باز با مساحتی بالغ بر 8 هزار متر مربع و 800 غرفه برگزار شد.

در سال رونق تولید هستیم. صنایع دستی در این سال چه جایگاهی دارد؟

صنایع دستی در واقع ایرانی ترین کالا تولیدی در کشور است. بر همین اساس امسال اقدامات مختلف در رابطه با توسعه و ترویج صنایع دستی در کشور انجام شده و در دست انجام است.
از جمله نمایشگاه ها که ویترینی برای عرضه صنایع دستی هستند. در نمایشگاه سی و دوم هم فرصتی بود تا طی 7 روز تجار و بازرگانان از نزدیک با تولیدکنندگان آشنا شده و همکاری کنند. خوشبختانه این ارتباط و پیوند از هر دو طرف مورد استقبال قرار گرفت.

مهم ترین هدف معاونت صنایع دستی کشور چیست؟

مهم ترین هدف ما کاربردی کردن و وارد کردن صنایع دستی در زندگی مردم است. صنایع دستی ما شامل انواع متنوعی است از پرده و زیرانداز گرفته تا ظرف و ظروف و زیورالات که می‌توانند در زندگی امروز مردم جای داشته باشند.

اما درعین حال اساتید برجسته با هنرهای فاخر هم هستند که در این نمایشگاه هم حضور داشتند و دو نمونه از جدیدترین کارهایشان نیز رونمایی شد.
کدام آثار بودند؟

یکی اثر برجسته قلمزنی استاد بهرام الیاسی با نام « غنچه انبیا» بود که با استفاده از 150 کیلوگرم فلزمس و ارتفاع دو متر و 70 سانتی متر بادستان هنرمند اصفهانی خلق شده است.
و دیگری اثر خانم سیف اللهی بود با عنوان « 5 پرده از زندگی حضرت علی (ع).

استقبال از نمایشگاه چطور بود؟

استقبال بازدیدکنندگان بقدری بود که ما ناچار شدیم 2 ساعت به زمان بازدید از نمایشگاه اضافه کنیم و مردم نشان دادند به هنر کشورشان علاقمند هستند.

برنامه آینده تان چی است؟
این نمایشگاه تجربه خوبی بود . غرفه داران قبل از اینکه نمایشگاه تمام شود از اتمام آن اظهار دلتنگی می کردند و ما امیدواریم برای بهمن ماه بتوانیم نمایشگاه عیدانه را برگزار کنیم.
امیدواریم با برگزاری این نمایشگاه ها بتوانیم در کنار معرفی ظرفیتهای هنری و فرهنگی کشور به اقتصاد و معیشت هنرمندان، ارتقا صنایع دستی و جایگاه هنر، و رونق کسب و کار این هنرمندان نیز کمکی کرده باشیم.

مشاهده بیشتر

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا