اجتماعیاقتصادیتعاون و کارآفرینیصنعت و تجارت

هدفگذاری یک میلیارد دلاری صادرات شرکتهای دانش بنیان

ایجاد بازار مناسب برای شرکت ها در در شرایط تحریم

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور از هدف‌گذاری یک میلیارد دلاری صادرات شرکت‌های دانش بنیان خبر داد و گفت: امیدواریم این مهم تحقق یابد.
به گزارش اقتصاد روز و به نقل از ایلنا ، سورنا ستاری در سفر به استان قزوین در جمع خبرنگاران اظهار کرد: شرکت های دانش بنیان سال گذشته حدود ۱۲ هزار میلیارد تومان تسهیلات دریافت کردند و پیش‌بینی می شود میزان تسهیلات دریافتی آنها در سال جاری ۲ برابر سال گذشته باشد.

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور تعداد شرکتهای دانش بنیان را ۴ هزار و ۶۰۰ شرکت ذکر کرد و ادامه داد: سال گذشته ۳۰۰ هزار شغل از سوی این شرکت‌ها ایجاد شده و رشد شرکت‌ها نسبت به ۵ سال اخیر بسیار مطلوب بوده است.

ستاری اضافه کرد: شرایط تحریم موجب شده بازار مناسبی در اختیار شرکتهای دانش بنیان قرار گیرد و بیشتر شرکتها از شرایط راضی هستند گرچه کافی نیست.

وی خاطرنشان کرد: یک برنامه جدی در حوزه معاونت علمی و ستادهای معاونت و تامین اقلام تحریمی در دستور کار شرکتها قرار گرفته است.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: برخی از اتفاقات ساخت اقلام تحریمی بیش از یک سال زمان می برد تا به شرایطی برسیم که بتواند بازار را پوشش دهد.

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور تصریح کرد: از جمله اقلام تحریمی در دستور کار شرکتهای دانش بنیان در حوزه های دارو، غذا، تجهیزات پزشکی، قطعات خودروسازی و غیره است.

مشاهده بیشتر

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا