اجتماعیتعاون و کارآفرینیدسته‌بندی نشده

هفته جهانی کارآفرینی و ترویج اشتغالزایی

بهروز فروتن کارآفرین برتر و رئیس شورای سیاستگذاری هفته جهانی کارآفرینی در گفتگو با شبکه ایران کالا در تعریف کارآفرینی گفت: تبدیل اندیشه به کار خوب کارآفرینی است و کارآفرین کسی است که این اندیشه را هدایت بکند و به نقطه مطلوب برساند.

به گزارش اقتصاد روز آقای فروتن افزود: کارآفرینان برای کار ایجاد انگیزه می کنند، فرق کارآفرین با افراد عادی در این است که کارآفرین دیگران را هدایت می کند و برای بقیه ایجاد انگیزه می کند که کار تولید کند اما دیگران برای منافع اقتصادی اینکار می کنند.

این کارآفرین برتر درباره ارزش آفرینان گفت: اینها می بایست ایجاد انگیزه بکنند ، در ایران در این حوزه رشد کافی نداشتیم و به نسبت جهانی 140 کشور که فعالیت کارآفرینی دارند رتبه وسط داریم که کم است، حدود 20 سال است که فضای کارآفرینی در بیست دانشگاه کشور و دانشگاه تهران برای اولین بار تاسیس کرده و در سطح دکترا و کارشناسی ارشد فعالیت می کند، بقیه دانشگاه‌ها در سطح کارشناسی است،  2500 متقاضی برای کارآفرینی داریم و هر فردی که در کشور می اندیشد که کارآفرینی کند نفس کارآفرینی در وجودش هست.

آقای فروتن درباره سمینار امسال گفت: امسال همه جای دنیا مثل بقیه مراسم‌ها به صورت مجازی برگزار می‌شود. امسال نقش کارآفرینان از هر سال بیشتر است، چون با تلاش بیشتر در فضای مجازی هویت خودشان را عرضه می‌کنند.

کارآفرین برتر درباره سرمایه در حوزه کارآفرینی چطور تعریف می شود هم گفت: سرمایه یعنی ایجاد تفکر و اعتقاد به تفکر و پشتکار داشتن برای کار است، هدف داشتن برای ذهن خلاق سرمایه است.

بقیه موارد به منابع تجربه و اقتصاد و ضوابط دولتی احتیاج دارد،  کارآفرینی یک شغل نیست، یک روش و یک سیستم است .

کارآفرین ایجاد انگیزه می کند، کارآفرینان با داشتن سرمایه اندیشه و کمک گرفتن از کسانی که سرمایه در اختیارشان می گذارند دو روی سکه هستند، می اندیشند و سرمایه گذار به منافع اقتصادی می‌رسد و این به نقش کارآفرینی است.

فروتن: ما در این هفته کارآفرینی خوب هستیم ولی شرایط عالی نداریم، کارآفرینان نصف نیمه خالی را می بینند یعنی نبودن و سختی کشیدن، اما پر عمل می کنند، اگر وارد مزرعه شوند به جای علف نهال می کارند.

جوانان کمتر امیدوارند، جامعه باید نیروی تفکر جامعه را به انگیزه و امید بیشتر کند.

«کارآفرینی به شعار نیست به عمل است» ؛ «کارآفرینان پرچم دار تفکر مثبت هستند و هر چه این پرچم برافراشته بشود و هر کس این نقش را ایفا کند می تواند پرچم دار شود ایران را سرافراز کند.»

آقای فوتن در آخر تاکید کرد: دو چیز داشته باشید هدف و پشتکار

مشاهده بیشتر

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا