اجتماعیشهریگزارش ویژهمیراث فرهنگی

هنرمند مردمی سیروس گرجستانی آسمانی شد

برگی از خاطرات سید عباس عظیمی ؛ مدیرعامل اسبق موسسه پیشکسوتان سینما،تئاتر و تلویزیون و مدیرعامل فعلی مجموعه برج آزادی

سرویس فرهنگ و هنر؛ به مناسبت درگذشت سیروس گرجستانی سید عباس عظیمی متن زیر را در اختیار سرویس فرهنگ و هنر پایگاه خبری-تحلیلی اقتصاد روز قرار داد.
سیروس گرجستانی بازیگر پیشکسوت سینمای ایرانی دارفانی را وداع گفت تا یکی از تلخ ترین روز های تابستان 99 رقم بخورد. از شنیدن خبر فوت ناگهانی هنرمند محبوب سینما و تلویزیون، استاد زنده یاد سیروس گرجستانی پیشکسوت سینما تئاتر و سینما بسیار متاثر شدم . جامعه هنری بار دیگر در غم از دست دادن یکی از هنرمندان مطرح این حوزه به سوگ نشست. عروج ملکوتی وعارفانه این هنرمند نقش آفرین مردمی رابه همسر،فرزندان وبه جامعه هنرمندان پیشکسوت کشور تسلیت عرض میکنم.


استاد زنده یاد سیروس گرجستانی در آن مراسم جشن تولدش درجمع متولدین پیشکسوت اسفند ماه از عمر کوتاه شاپرک گفت. نگاه به زندگی بسیار کوتاه شاپرک برای من بسیار آموزنده بود.آن عمر کوتاه شاپرک به من آموخت عمر ما انسانها نیز بسیار بسیار کوتاه است،چرا باید خودخواه باشیم و حق همدیگر را ضایع کنیم.امیدوارم روزی همه ما آن را بفهمیم.


علی اکبر محمودزاده گرجستانی با نام هنری سیروس گرجستانی (زاده ۲۵ اسفند ۱۳۲۳ در بندر انزلی – درگذشته ۱۲ تیر ۱۳۹۹ در تهران) بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون ایرانی بود. او دارای مدرک درجه ۲ هنری از وزارت فرهنگ و هنر بود. گرجستانی فعالیت در تئاتر را در سال ۱۳۴۹ و فعالیت در تلویزیون را در سال ۱۳۵۶ شروع کرد و پس از آن به استخدام وزارت فرهنگ و هنر سابق و ارشاد کنونی درآمد.

سید عباس عظیمی ، از مدیران ارشد وزارت ارشاد، تحصیلکرده علوم اقتصادی و سیاسی، مدیر عامل پیشین موسسه هنرمندان پیشکسوت و مدیرعامل فعلی مجموعه برج آزادی است.موسسه هنرمندان پیشکسوت مصوبه سال ۱۳۸۵ شورای عالی انقلاب فرهنگی و از ظرفیت های جدید وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران است که با هدف تکریم مادی و معنوی پیشکسوتان هنر فعالیت خود را آغاز نموده است و در سال ۱۳۹۱ مسئولیت راه اندازی آن به سید عباس عظیمی سپرده شد. وی مدت هشت سال سکان اداره این موسسه را در دست داشت و هنرمندان پیشکسوت به پاس ارج نهادن به زحمات ایشان در ارائه خدمت به این شیران عرصه هنر، در برنامه های مختلفی از تلاش های این مدیر خدمتگزار قدردانی نمودند.یکی از ویژگیهای مهم سید عباس عظیمی در اداره این موسسه، گسترش زمینه فعالیت آن به هنرهای مختلف از جمله سینما، تئاتر، موسیقی، هنرهای تجسمی، شعر ، ادبیات داستانی ، هنرهای سنتی و معماری می باشد.این موسسه بیش از هزار هنرمند پیشکسوت سراسر کشور را در زمان مدیریت ایشان شناسایی و به عنوان عضو پذیرش کرده اند.موسسه هنرمندان پیشکسوت از همه هنرمندان ۶۰ سال به بالای کشور در سراسر ایران و در هر رشته هنری که فعالیت می نمایند و درجه یک هنری خود را از شورای نظارت و ارزشیابی هنرمندان و نویسندگان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دریافت کرده اند ثبت نام به عمل آورده و بنایی بزرگ را ایجاد کرده است.
سرویس فرهنگ و هنر : دعای خیر بیش از 900 هنرمند پیشکسوت سینما تئاتر و تلویزیون را که شامل خدمات ارزنده معنوی ،فرهنگی وهنری شما بوده و هستند، بدرقه راه شما بوده و هر گز از اذهان این عزیزان پاک نخواهد شد.

مشاهده بیشتر

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا