صنعت و تجارتکشاورزی

واردات تراکتور دست دوم برای کنترل قیمت‌ها

تامین خوراک مرغ کشور

وزیر جهاد کشاورزی با تاکید بر اینکه در روستاها کمبود تراکتور وجود ندارد، گفت: تقاضای فعلی به دلیل تفاوت قیمت در بازار و کارخانه است اما به دنبال واردات تراکتور کارکرده از خارج هستیم.

به گزارش اقتصاد روز، کاظم خاوازی  در شورای اقتصاد مقاومتی خراسان شمالی که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار کرد: باید ۵ موضوع مهم در خراسان شمالی در حوزه کشاورزی شناسایی و حمایت شود.

وزیر جهاد کشاورزی با تاکید بر اینکه باید به سمت آبیاری‌های نوین پیش رفت، بیان داشت: هزینه اجرایی طرح‌های آبیاری تخت فشار در سازمان برنامه. بودجه بسته می‌شود اما در قانون آمده است که اگر کشاورزان زمین‌های خود را تجمیع کنند دولت موظف است آبیاری قطره‌ای را به صورت رایگان تأمین کند

وی افزود: به کشاورزان قول می‌دهم تا پایان دولت بخش قابل ملاحظه‌ای از اراضی کشاورزی سند دار شوند که از طریق آن بتوانند از تسهیلاتی بهره مند شوند.

خاوازی در ادامه تحریم، کرونا و کاهش اختیارات وزیر جهاد کشاورزی را عامل برخی مشکلات فعلی عنوان کرد و گفت: تأمین خوراک برای ۷۰ میلیون دام سبک در کشور کار آسانی نیست که تحریم‌ها باعث شد این مسئله با مشکلات بیشتری مواجه شود.

وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: طی ۲ ماه اخیر خوراک مرغ‌های گوشتی و تخم گذار را به صورت کامل تأمین کرده‌ایم.

وی افزود: وزارت جهاد کشاورزی بیشترین رشد بودجه با ۳۵ درصد را در سال آینده از آن خود کرده اما وضعیت اعتبارات به صورت کلی در این وزارت خانه مشکل دارد.

خاوازی با تاکید بر اینکه در روستاها کمبود تراکتور وجود ندارد، گفت: تقاضای فعلی به دلیل تفاوت قیمت در بازار و کارخانه است با این حال به دنبال رشد ۲۵ درصدی تولید و وارد کردن تراکتور کارکرده از خارج کشور هستیم.

وزیر جهاد کشاورزی در انتها گفت: گره‌های صادرات در بخش کشاورزی با کمک وزارت امور خارجه در حال باز شدن است و پیگیر کارت بازرگانی برای کشاورزان هستیم زیرا متوقف کردن صادرات محصولات کشاورزی اشتباه است.

منبع: مهر

مشاهده بیشتر

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا