اجتماعیبهداشت و درمان

وزیر بهداشت سفیر فرهنگ ترافیک شد

وزیر بهداشت سفیر فرهنگ ترافیک شد

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با حضور در سیزدهمین همایش سراسری روسا و مدیران پلیس راهور نیروی انتظامی، سفیر فرهنگ ترافیک شد.

سید حسن هاشمی از سردار تقی مهری رئیس پلیس راهور نیروی انتظامی، لوح سفیر فرهنگ ترافیک را دریافت کرد.

هاشمی پس از دریافت لوح اظهار کرد: به عنوان راننده ای که گاهی از نظر سرعت تخلف می کنم، می توانم بگویم که هرچند وجود دوربین در جاده ها موثر است اما حضور پلیس در کنترل میزان تخلفات نقش تعیین کننده ای دارد.

وی با اشاره به اینکه ‘امیدوارم سفیر واقعی برای فرهنگ ترافیک باشم’ به خدمات و تلاش های شبانه روزی پلیس اشاره کرد و گفت: مردم خدمات شما را می بینند و اگر برخی مواقع جریمه هم می شوند تلخ نیست چون می دانند که برای سلامت خودشان، همراهانشان و دیگران این کار را انجام می دهید.

تا سال 2020، تصادف رانندگی سومین عامل مرگ در جهان می شود

وی یادآور شد: تکنولوژی باعث آسیب های مضاعفی برای بشر شده است و اگر در یکصد سال قبل بیماری های واگیر جان بشر را تهدید می کرد اما پیش بینی می شود تا سال ۲۰۲۰ میلادی، در همه جای دنیا، تصادفات به عنوان سومین عامل فوت انسان ها باشد.

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: اکنون آمار تصادفات در کشور ما تقریبا ۲ برابر متوسط جهانی است به طوری که به ازای هر ۱۰ هزار خودرو در ایران ۳۷ تن جان خود را از دست می دهند در حالی که این میزان در اروپا ۱۳ کشته است.

هاشمی گفت: از سال ۸۴ تاکنون ۴۰ درصد میزان کشته ها کاهش یافته،‌ اما واقعیت این است که هر چند کشته ها کمتر شده اما خودرو ها افزایش داشته و سی سال است که چشم به راه ارتقای کیفیت خودروها هستیم.

وی اضافه کرد: جاده ها نسبت به گذشته وضعیت بهتری دارد اما با استانداردها فاصله داریم؛ حضور پلیس موثر است و دستگاه های امدادی مانند اورژانس، هلال احمر و آتش نشانی هم حضور دارند و به طور کلی سال به سال اقدامات بهتر می شود اما تا درجه مطلوب فاصله وجود دارد.

مشاهده بیشتر

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا