اقتصاد مقاومتی

وضعیت نامناسب بهره وری در ایران

رئیس سازمان بهره وری خبر داد:

رئیس سازمان ملی بهره وری با تاکید بر اینکه ثبات اقتصادی بر بهره وری موثر است،گفت: شوک قیمت ارز مخل بهره وری است چرا که قدرت برنامه ریزی را از فعالان اقتصادی می گیرد.

به گزارش  اقتصاد روز، علی اکبر اولیا در نشست خبری امروز خود با خبرنگاران با اشاره به ضرورت دارا بودن قدرت برنامه ریزی در یک اقتصاد پویا گفت: متاسفانه شوک های ارزی قدرت برنامه ریزی را از فعالان اقتصادی سلب می کند و به همین دلیل بر بهره وری تاثیر منفی خواهد گذاشت این در شرایطی است که ثبات اقتصادی بر بهره وری تاثیرگذار است و شوک قیمت ارز مخل بهره وری به شمار می آید.

رئیس سازمان ملی بهره وری افزود: در شرایطی می توان انتظار افزایش بهره وری داشت که یک تولیدکننده بداند کالایش را با چه قیمتی تولید کرده و بفروشد.

وی با اشاره به خروج آمریکا از برجام تصریح کرد: با اجرای سیاست های جدید ارزی این امیدواری وجود دارد که بدون هیچ مشکلی تقاضای تصنعی و التهابات کاذب در اقتصاد ایران کاهش یابد. این در شرایطی است که برنامه ریزی های دقیقی را برای حفظ شاخص های مهم اقتصادی صورت داد.

رئیس سازمان بهره وری با اشاره به ارزبری واردات کالاهای لوکس به ورود خودرو به کشور اشاره و خاطرنشان کرد: در سال گذشته مطابق آمارها دو میلیارد دلار صرف خودروهای لوکس شده که با برنامه ریزی دقیق تر می توانسیم این رقم را کاهش داده و مابه التفاوت آن را صرف ارتقای فناوری و کیفیت خودروهای داخلی کنیم.

اولیا تصمیم اخیر ارزی دولت را در قالب بسته سیاست هایس ارزی راهکاری برای ثبات بخشیدن به بازار توصیف و تصریح کرد: این سیاست ها بر روند اقتصادی و فعالیت های تولیدی اثرگذار بوده و منجر به این می شود که تولیدکنندگان با آرامش بیشتری فعالیت های خود را دنبال کنند.

مشاهده بیشتر

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا