اقتصاد بین المللاقتصادی

پارلمان کانادا، «حملات شخصی» ترامپ به نخست‌وزیر کانادا را محکوم کرد

مجلس عوام کانادا به اتفاق آرا طرح حمایت از صنایع فولاد و آلومینیوم این کشور در مقابل تعرفه‌های آمریکا را تصویب کرد و همچنین «حملات لفظی» دونالد ترامپ و مشاورانش به نخست‌وزیر کانادا را محکوم کردند.

به گزارش اقتصاد روز به نقل از فارس طرح پیشنهادی حزب اپوزیسیون کانادا در پارلمان این کشور در حمایت از صنایع فولاد و آلومینیوم این کشور و همچنین محکومیت حملات لفظی اخیر آمریکایی‌ها علیه نخست‌وزیر کانادا تصویب شد.

به دنبال تنش‌های اخیر در روابط آمریکا و کانادا پس از برگزاری نشست گروه ۷ به میزبانی کانادایی‌ها، مجلس عوام کانادا به اظهارنظرهای تند دونالد ترامپ و مشاورانش علیه «جاستین ترودو» نخست‌وزیر کانادا واکنش نشان داد.

به گزارش رویترز، در طرح پیشنهادی که این مجلس تصویب کرده، قانونگذاران به اتفاق آرا، «حملات شخصی» رئیس‌جمهور امریکا و مشاورانش به ترودو را محکوم کردند.

قانونگذاران کانادایی همچنین حمایت خود را از مواضع دولت این کشور در حمایت از صنایع فولاد و آلومینیوم کانادا در برابر تعرفه‌های اعمالی آمریکا اعلام کردند.

پیشتر و به دنبال نشست گروه ۷ بود که ترامپ ضمن تایید نکردن بیانیه پایانی این گروه که توسط نخست‌وزیر کانادا قرائت شد، ترودو را «رهبری ضعیف» خواند.

به دنبال همین نشست بود که مشاور رئیس‌جمهور آمریکا در اظهارنظری تند علیه مواضع ترودو درباره تعرفه‌های اعمالی آمریکا گفته بود که یک جای خاصی برای نخست‌وزیر کانادا «در جهنم» وجود دارد.

«دونالد توسک» رئیس شورای اروپا در حمایت از نخست‌وزیر کانادا گفته بود که «یک جای خاصی در بهشت» برای ترودو وجود دارد.

گفتنی است دونالد ترامپ در تویئتر خود نوشت که جاستین ترودو متظاهری بیش نیست. رئیس کاخ سفید که برای دیدار و مذاکره با کیم جونگ اون رئیس جمهور کره شمالی به سنگاپور رفته است همچنان از نشست گروه 7 یاد می‌کند. ترامپ از جاستین ترودو نخست وزیر کانادا انتقاد کرد و در توئیترش نوشت که او تنها تظاهر می کند.

پس از آنکه نخست وزیر کانادا در نشست خبری خود اعلام کرد علی‌رغم تنش ها، بیانیه و تفاهمنامه پایانی نشست گروه 7 را امضا خواهد کرد. ترامپ طبق معمول زیر حرفهایش زده و بیانیه را امضا نخواهد کرد. او که به خاطر حضور در سنگاپور مجبور شد نشست روز شنبه را به سرعت ترک کند، امروز در توئیترش نوشت:

با توجه به بیانیه‌های نادرست جاستین در نشست خبری‌اش و با توجه به تعرفه‌های هنگفتی که کانادا به ما اعمال می کند، بیانیه را امضا نخواهم کرد. ترامپ معتقد است که کانادا از تجارت با آمریکا 100 میلیارد دلار در سال دریافت می‌کند و آنها بر لبنیات کشور آمریکا 270 درصد مالیات بسته‌اند. ترامپ، نخست وزیر کانادا را یک سیاستمدار ضعیف نامید و او را متظاهر خواند.

مشاهده بیشتر

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا