اقتصاد بین المللاقتصادیصنعت و تجارت

پاکستان بر توسعه روابط دریایی و اقتصادی با ایران تاکید دارد

سفیر جمهوری اسلامی پاکستان در تهران گفت: پاکستان بر توسعه روابط دریایی، ایجاد خطوط کشتیرانی مسافری و فعالیت‌های اقتصادی دو طرف تاکید دارد.

به گزارش اقتصاد روز، رحیم حیات قریشی  پس از بازدید از ظرفیت‌های تجاری و ترانزیتی بندرچابهار در نشست با مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان وبلوچستان اظهارداشت: فعال کردن خطوط کشتیرانی مسافری و بار، رسمی کردن مرزهای خاکی و آبی، تبادل کالا و مسافر، رفت و آمدهای مسوولان ایران و پاکستان به دو کشور به توسعه روابط بیشتر کمک می‌کند چون اشتراکات فرهنگی و اجتماعی زیادی داریم.

وی از همکاری و همراهی مسوولان چابهار و استان سیستان وبلوچستان قدردانی کرد و افزود: از بازدید ظرفیت‌های منطقه آزاد و بندر چابهار خیلی خوشحال شدم که دولت در این منطقه سرمایه گذاری‌های زیادی کرده است.

سفیر جمهوری اسلامی پاکستان در تهران گفت: در کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و پاکستان موارد مختلف مطرح و بررسی لازم صورت گیرد تا برخی از درخواست‌ها درخصوص افزایش تجارت و اقتصادی محقق شود.

وی فرصت دادن به بخش خصوصی برای تجارت و بازرگانی از خواسته های مهم پاکستان اشاره و خاطرنشان کرد: برای حضور تجار به چابهار و استان سیستان وبلوچستان تلاش می‌کنیم تا از ظرفیت هر دو کشور بیشتر آشنا تا سرمایه گذاری‌هایی در دو کشور انجام شود.

حیات قریشی از مدیرکل بنادر و دریانوردی و مدیرعامل منطقه آزاد چابهار و سایر مسوولان استان سیستان وبلوچستان خواست برای توسعه روابط سفرهایی به پاکستان اشته باشند.

مدیرکل بنادر و دریانوری سیستان وبلوچستان نیز اظهارداشت: از سرمایه گذاران کشور پاکستان در بندر چابهار استقبال و تمام همکاری‌ها را انجام خواهیم داد.

بهروز آقایی افزود: راه اندازی خط کشتیرانی و مسافری چابهار به کراچی از ضرورتهاست و در این زمینه همکاری‌ها و پیگیری‌ها را ادامه خواهیم داد.

وی با اشاره به اینکه بندرچابهار با هزینه بیش از یک میلیارد دلار افتتاح شده و با عمق بیش از ۱۶ متر قابلیت پهلوگیری هرگونه کشتی با ظرفیت بالای دهها هزار تن را دارد و هم‌اینک امکانات و تجهیزات آن تکمیل و هر گونه کالا را می توانند تخلیه کند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان وبلوچستان ادامه داد: توسعه روابط ایران و پاکستان به عنوان یک همسایه از ضرورت‌هاست و در این زمینه از پاکستان برای پیوستن به توافقنامه ایران، هند و افغانستان دعوت می‌کنیم.

سفیر جمهوری اسلامی پاکستان در تهران از ظرفیت‌های بندری، ترانزیتی، اقتصادی و گردشگری چابهار دیدن کرد و دیدارهای جداگانه‌ای با استاندار سیستان و بلوچستان، مدیرعامل منطقه آزاد و مسوولان محلی این استان داشت.

منبع: ایرنا

مشاهده بیشتر

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا