اجتماعیاشتغالاقتصادیتعاون و کارآفرینیصنعت و تجارت

پرداخت 1700 میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی توسط بانک توسعه تعاون

حجت‌الله مهدیان ، در مورد پرداخت تسهیلات اشتغالزایی توسط بانک توسعه تعاون گفت: امسال تاکنون 1700 میلیارد تومان تسهیلات برای ایجاد اشتغال پرداخت کرده‌ایم که این تسهیلات از مرحله انعقاد قرارداد و تصویب گذشته و به متقاضیان پرداخت شده است.

به گزارش اقتصاد روز و به نقل از فارس، وی افزود:‌ تا پایان سال بانک توسعه تعاون تکلیف دارد مبلغ 2438 میلیارد تومان تسهیلات ارزان برای ایجاد اشتغال پرداخت کند که عمده این تسهیلات برای مناطق روستایی و شهرهای کوچک پرداخت می‌شود.

مدیرعامل بانک توسعه تعاون در مورد اشتغال ایجاد شده توسط تسهیلات بانک توسعه تعاون گفت: از محل تسهیلات پرداختی در سال جاری 35 هزار فرصت شغلی جدید ایجاد شده است.

وی همچنین در مورد تسهیلات برای زنان سرپرست خانوار گفت: تسهیلات پرداختی به زنان سرپرست خانوار جدا از تسهیلات اشتغالزایی است که به آنها نیز تسهیلاتی در راستای تحقق اجتماعی و اقتصادی بانک توسعه تعاون پرداخت می‌شود.

مهدیان همچنین با اشاره به تفاهم‌نامه‌ای که روز گذشته در وزارت کار با معاون آبفای وزیر نیرو منعقد شد، گفت: بر اساس این تفاهم نامه 1900 میلیارد که متشکل از 950 میلیارد تومان منابع از صندوق توسعه ملی و 950 میلیارد تومان منابع داخلی بانک توسعه تعاون برای 6 اولویت آب و فاضلاب کشور که توسط بانک توسعه تعاون پرداخت می‌شود.

وی نرخ این تسهیلات را 10 تا 16 درصد و زمان بازپرداخت را 7 ساله اعلام کرد و گفت:‌ از محل این تسهیلات بیش از 23 هزار و 500 فرصت شغلی ایجاد می‌شود.

مشاهده بیشتر

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا