صنعت و تجارتنفت و انرژی

پویش سازگاری با کم آبی راه اندازی شد

مدیرکل روابط عمومی و ارتباطات شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: رویکرد وزارت نیرو برای مقابله با بحران آب تمرکز بیشتر بر فعالیت های اجتماعی است که در این ارتباط پویش سازگاری با کم آبی راه اندازی شده است.

به گزارش اقتصاد روز به نقل از ایرنا، محمد خلیلی در بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی استان بوشهر افزود: هدف این پویش قانع کردن مردم در مورد پذیرش اندک بودن ذخیره های آبی کشور است.
وی بیان کرد: با توجه به بحران کم آبی باید زندگی خود را با میزان آب موجود سازگار کنیم.
خلیلی ادامه داد: باید بپذیریم ذخیره های آبی کشور علاوه بر اینکه افزایش نداشته، هر روز در حال کاهش است.
وی یادآور شد: هم اکنون شاخص مصرف خانگی آب بطور میانگین 150 تا 160 لیتر است و شاخص بین المللی نیز بیانگر این است که در صورت کاهش این میزان تا 110 لیتر کیفیت زندگی مردم تغییری نخواهد داشت.
خلیلی تاکید کرد: تنها راه حل مدیریت بحران آن در مقطع کنونی مدیریت تقاضا است که در این زمینه باید مصرف معقول داشته باشیم.
وی گفت: مصرف آب شرب در کشور را می توان به نصف میزان کنونی کاهش داد که در صورت اراده لازم براحتی زمینه تحقق این مهم وجود دارد و با این کار از بحران کم آبی کاسته خواهد شد.
خلیلی اظهار داشت: در این زمینه رسانه های همگانی می توانند در ایجاد فضای هم اندیشی بین مسئولان و مردم در حوزه آب تلاش کنند.
وی افزود: باید اظهارنظرهای مردم شنیده شود که در این عرصه نیز نقش رسانه ها بیش از دیگر حوزه هاست.
خلیلی بیان کرد: حل این مشکل که امکان دارد امنیت ملی را نیز مورد مخاطره قرار دهد نیازمند استفاده بیش از پیش از ظرفیت رسانه ای در کشور است.
وی ادامه داد: لازمه تحقق این مهم آشنایی بیشتر اصحاب رسانه با این حوزه کاری است تا بتوانند تاثیرگذاری واقعی خود را در جامعه داشته باشند.
خلیلی اظهار داشت: در این ارتباط برای هفته صرفه جویی در مصرف آب تلاش شده تا یک روز آن به نام ‘ آب و رسانه’ نام گذاری شود که سعی داریم در تهران از استادان بین المللی برای آشنایی بیشتر اصحاب رسانه با مسائل و مشکلات حوزه تامین آب دعوت کنیم.
وی در ارتباط با کم آبی بیان کرد: یکی از راه های تامین آب احداث آب شیرین کن است که به گواه کارشناسان این مهم آثار تخریبی بر اکولوژی طبیعت و بویژه دریا می گذارد.
خلیلی گفت: اکو سیستم خلیج فارس اگر آسیب ببیند کیفیت زندگی مردم همجوار آن نیز آسیب خواهد دید.
وی تاکید کرد: باید این تفکر را بپذیریم که نباید به چرخه طبیعت آسیب زد و نهایت تلاش خود را برای فرهنگ سازی در زمینه مصرف میزان آب موجود بکار گیریم.

مشاهده بیشتر

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا