اجتماعیبهداشت و درمانشهریمحیط زیست

پیشنهاد تخصیص ۱۰۰ میلیون یورو برای حل مشکل فاضلاب شهر اهواز

رئیس سازمان برنامه و بودجه، از مکاتبه با رئیس جمهور برای تامین اعتبار ۱۰۰ میلیون یورویی از منابع صندوق توسعه ملی جهت رفع و اصلاح مشکلات فاضلاب شهر اهواز خبر داد.
به گزارش اقتصاد روز و به نقل از تسنیم، محمد باقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه در صفحه شخصی خود نوشت، ‏راهی اهواز هستم، هرچندکه سازمان برنامه و بودجه نقش عملیاتی ندارد و امدادرسانی به هموطنان خوزستانی دچار آبگرفتگی و اقدام فوری برای حل مشکلات وظیفه سایر دستگاه‌هاست اما امیدوارم با حضور میدانی ضمن دلجویی از مردم، بتوانم تأمین بودجه‌ اقدامات اساسی برای حل همیشگی مشکل را تسریع نمایم.

‏به گفته رئیس سازمان برنامه، همزمان در نامه‌ای از رییس‌جمهور خواسته‌ایم به عنوان اولویت نخست برای تسریع در اقدامات وزارت نیرو به‌منظور اصلاح و تکمیل خطوط اصلی، کلکتورها و جمع‌آوری‌کننده‌های فاضلاب ‎اهواز و همچنین ایستگاه‌های پمپاژ اصلی و فرعی، طی 2 سال آتی 100 میلیون یورو از صندوق توسعه ملی تأمین اعتبار شود.

‏برنامه جامع حل مشکلات ‎خوزستان عزیز از جمله آب و آبفا از اسفند95 با سفر من به استان که پیرو سفر رییس جمهور صورت گرفت آماده و پس از تصویب دولت در 3سال گذشته تخصیص‌های ویژه‌ای دریافت کرده است.

نوبخت در ادامه تاکید کرده است، مشکل کنونی اهواز ناشی از فقدان شبکه جمع‌آوری آب‌های سطحی شهرداری است و نه طرح‌های ناتمام آبفا.

گفتنی است، با ابلاغ رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، 25 میلیارد تومان برای تهیه مسکن و لوازم خانگی آسیب‌دیدگان سیل خوزستان در اختیار استانداری خوزستان قرار گرفت.

مشاهده بیشتر

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا