اقتصادیمسکن و شهرسازی

پیشنهاد وام 90 میلیون تومانی به سازندگان برای مسکن مشارکتی

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه پروژه ساخت 200 هزار واحد مسکونی جدید وابسته به وام نیست ، گفت: این پروژه وابسته به وام نیست اما پیشنهاد داده‌ایم تا سقف 90 میلیون تومان برای ساخت هر واحد در اختیار سازندگان قرار بگیرد.

به گزارش اقتصاد روز به نقل از خبرنگار اقتصادی ایلنا، حبیب الله طاهرخانی در جمع خبرنگاران، با اشاره به مدل مشارکت با سرمایه‌گذاران بخش خصوصی برای ساخت 200 هزار واحد مسکونی در شهرهای جدید گفت: تمام قراردادهای ما در چارچوب مشارکت است و زمین و پروانه جزو آورده دولت محسوب می‌شود و ساخت آورده شریک یا همان بخش خصوصی خواهد بود.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا مبنی بر اینکه پس از دوره ساخت میزان برداشت دولت و بخش خصوصی از واحدهای ساخته شده چقدر خواهد بود گفت:‌ این موضوع تابع پروژه است و در برخی از پروژه‌ها سهم سازندگان کمتر و در برخی از پروژه‌ها بیشتر است البته از آنجا که قیمت زمین در شهرهای جدید نسبت به شهرهای مادر ارزانتر است بنابراین سهم سازنده هم بر اساس همین معیارها مشخص می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه بازار بر اساس سیستم عرضه و تقاضا خودش را تنظیم می‌کند گفت: سیاست ما این است که عرضه را افزایش دهیم تا تعادلی بین عرضه و تقاضای موجود در بازار ایجاد شود.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا مبنی براینکه آیا سازندگان در این پروژه از تسهیلات بانکی بهره‌مند می‌شوند، گفت: این پروژه وابسته به وام نیست اما مذاکراتی با بانک مسکن انجام داده‌ایم و پیشنهاد ما این است که برای ساخت هر واحد تا سقف 90 میلیون تومان  وام در اختیار سازندگان قرار دهند و این وام تنها ویژه سازندگان است و سود آن هم چیزی حدود 17 الی 18 درصد خواهد بود البته تمام اموضوعات در مرحله بحث و گفت‌وگو است و چیزی نهایی نشده است.

مشاهده بیشتر

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا