اقتصاد کلان و بودجهاقتصادیصنعت و تجارت

پیگیری تامین بودجه بیمه قالیبافان در لایحه بودجه 98

فرشته دستپاک رئیس مرکز ملی فرش ایران با محمد باقر نوبخت معاون رئیس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه در راستای پیگیری تامین بودجه بیمه قالیبافان دیدار کرد.

به گزارشاقتصاد روز به نقل از شاتا، در این دیدار که وقف چی ‌رییس فراکسیون فرش دستباف و صنایع دستی مجلس شورای نیز حضور داشت، رئیس سازمان برنامه و بودجه به معاون امور علمی، فرهنگی و اجتماعی سازمان برنامه و بودجه دستور داد تا نهایت مساعدت برای تامین بودجه بیمه قالیبافان و تقویت و حمایت از هنر- صنعت فرش دستباف صورت پذیرد.

رئیس مرکز ملی فرش ایران در این خصوص گفت: قالیبافان از سال 1389 با تصویب قانون جدید قالیبافان از مزایای کامل قانون”بیمه های اجتماعی قالیبافان و صنایع دستی شناسه دار(کد دار)” شامل: بازنشستگی، درمان، از کارافتادگی و… بهره مند شدند، بطوریکه تا پایان سال1392 تعداد بیمه شدگان به 600 هزار نفر رسید.

دستپاک افزود:اگرچه بدلیل کافی نبودن بودجه سالانه تخصیصی از سال 1393، سازمان تامین اجتماعی نسبت به کاهش تعداد بیمه شدگان اقدام کرده است ولی همچنان تعداد 300 هزار قالیباف تحت پوشش بیمه کامل تامین اجتماعی قراردارند.

فرشته دستپاک افزود: مذاکرات و نشست‌هایی را با سازمان برنامه و بودجه و معاونت روستایی ریاست جمهوری داشتیم و به دنبال این هستیم که سهم بودجه بیمه قالیبافان با ردیف بودجه مشخصی در سال ۹۸ در نظرگرفته شود

به گفته وی اختصاص بودجه ، در یک مکانیزم ۳ ساله می توانیم تمامی کسانی که در حوزه فرش دستباف فعالیت می‌کنند را بیمه تامین اجتماعی مستمر کنیم.

رئیس مرکز ملی فرش ایران تصریح کرد: طی سال های گذشته سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، بودجه لازم را برای بحث بیمه در اختیار سازمان تامین اجتماعی نگذاشته و روز به روز تعداد بیمه‌شدگان حوزه فرش دستباف کمتر شده است؛ به همین دلیل با همکاری فراکسیون فرش مجلس، به دنبال آن بوده ایم که بودجه بیمه قالیبافان را ترمیم کنیم.

مشاهده بیشتر

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا