اجتماعیبهداشت و درمانشهری

چالش بیماری‌های غیرواگیر نیازمند تغییر الگوی زندگی است

وزیر بهداشت:

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: امروزه گرفتار چالش بیماری‌های غیرواگیر هستیم که نیازمند تغییر الگوی زندگی است و یکی از عوامل این تغییر ورزش همگانی است.

سعید نمکی در همایش پیاده‌روی به مناسبت شصت و ششمین اجلاس وزرای بهداشت منطقه مدیترانه شرقی سازمان جهانی بهداشت افزود: کاهش مرگ و میر کودکان و زنان و توسعه شبکه بهداشتی و درمانی که در کشورهای منطقه و جهان به عنوان یکی از موفق‌ترین برنامه‌ها درخشید، از جمله دستاوردهای ما بوده است. آن زمان کودکان‌مان را با ۶ دلار علیه ۶ بیماری واکسینه می‌کردیم. همچنین گسترش خانه‌های بهداشت کمک زیادی به ارتقای سطح سلامت کشور کرد.

وزیر بهداشت ادامه داد: خوشحالم نشست منطقه‌ای وزرای بهداشت را با ورزش همگانی شروع کردیم. وزیر وزرش و شهردار تهران از حامیان ورزش همگانی هستند و ورزش قهرمانی هم از دل ورزش همگانی می‌روید.

پیروز حناچی، شهردار تهران نیز در این مراسم گفت: امروزه موضوع بیماری‌های غیرواگیر مانند فشارخون، دیابت و اضافه وزن مشکل همه کشور و نه فقط نظام سلامت و وزارت بهداشت و درمان است. به همین دلیل باید همه دستگاه‌ها برای مقابله با این بیماری‌ها دست به دست یکدیگر بدهند، تا این موضوع بین بخشی حل شود.

همایش پیاده‌روی به مناسبت شصت و ششمین اجلاس وزرای بهداشت منطقه مدیترانه شرقی سازمان جهانی بهداشت صبح امروز با حضور وزرای بهداشت و ورزش و شهردار تهران و مدیر کل دفتر منطقه مدیترانه شرقی سازمان جهانی بهداشت برگزار شد.

شصت و ششمین اجلاس وزرای بهداشت منطقه مدیترانه شرقی با حضور وزرا و نمایندگان ۲۱ کشور منطقه از ۲۲ تا ۲۵ مهر ۹۸ به مدت سه روز در هتل پارسیان آزادی تهران برگزار می‌شود.

مشاهده بیشتر

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا