اقتصاد مقاومتیاقتصادی

چهل طرح و راه حل در آستانه چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی

lead

مهندس عباسی به بررسی اهداف اقتصاد مقاومتی، تقویت مدیریت و ساختار تشکیلات پرداخت همچنین اشاره کرد که قرار است در چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی از 40 طرح مطرح شده در کارگروه با محوریت اقتصاد مقاومتی و کم کردن اثرات تحریم رونمایی شود.

به گزارش اقتصاد روز به نقل از پارس نیوز، 

صبح روز دوشنبه 10 دی ماه در کارگروه توسعه و فرهنگ سازی اقتصاد مقاومتی که با حضور جمعی از کارشناسان ، نخبگان بخش خصوصی ، دولتی و کارآفرینان برتر کشوری  با ریاست جناب آقای مهندس عباسی لرکی به بررسی علل عدم تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور و نقش بخش خصوصی در بی اثر کردن تحریم‌ها  پرداخته شد.

در ابتدای جلسه مهندس عباسی به  بررسی اهداف اقتصاد مقاومتی، تقویت مدیریت و ساختار تشکیلات  پرداخت همچنین اشاره کرد که قرار است در چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی از 40 طرح مطرح شده در کارگروه با محوریت اقتصاد مقاومتی و کم کردن اثرات تحریم رونمایی شود.

در ادامه به موضوع تولید و مشکلات تولید کنندگان در ایران و همچنین  برطرف کردن مشکلات موجود و پایین آوردن هزینه های تولید اشاره شد و از اقتصاد تهاجمی به عنوان یکی از راه کارهای برون رفت از شرایط حاضر یاد شد و راهکارهای رفع موانع را به سه دسته کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت دسته بندی کرد.

در بخشی از جلسه از کشورهای چین و ژاپن به عنوان پرچم داران اقتصاد مقاومتی در دنیا یاد شد و همچنین به ضرورت استفاده از نخبگان جوان و دانشگاهی ها برای برون رفت از شرایط حاکم اشاره شد.

جناب دکتر نیکزاد با بیان اینکه آمریکا پرچم‌دار نظام سلطه است اشاره کرد که ما باید چالش ها را ببینیم و به سوی افقی روشن حرکت کنیمو او همچنین در ادامه به ضرورت حمایت صندق صادارات از صادر کنندگان و اصلاح نظام قوانین صادرکنندگان و شناسایی موانع صادرات کشور اشاره کرد.

در ادامه این جلسه کارشناسان و نخبگان به ارائه طرح های خود پرداختند که جناب مهندس عباسی ابراز امیدواری کرد که این کارگروه با حمایت های مورد نیاز بتواند سهمی کوچکی در برطرف کردن مشکلات وموانع تولید کنندگان و صادر کنندگان داشته باشد.

مشاهده بیشتر

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا