صنعتصنعت و تجارت

کابل های هالوژن فری ناجی جان انسان ها

همواره افراد در حوادث آتش سوزی سعی بر حفظ جان و  گریز از مهلکه را دارند  . بدون شک در امان بودن از عوامل آسیب زا ، راز حفظ جان می باشد و یکی از این عوامل گازهای خفه کننده ایجاد شده در آتش است و از جمله خطرناکترین  آنها گاز کلر .

به گزارش اقتصاد روز، متاسفانه عمده سیم و کابل ها  بدلیل استفاده از پلیمر های پی وی سی در عایق و روکش یکی از منابع انتشار هالوژن های سمی از جمله گاز کلر در حوادث آتش سوزی می باشند .  استنشاق این گونه مواد باعث آسیب های جدی و درنهایت مرگ می گردد . اما چه باید کرد ….

بهترین راه حل جهت پرهیز از این آسیب ها ، استفاده از کابل های فاقد هالوژن یا به عبارتی کابل های هالوژن فریمی باشد . گونه ای از این کابل ها که با نام LSZH ( Low Smoke Zero Halogen ) شناخته می شوند ضمن اینکه درساختار پلیمر خود فاقد هالوژن ( فلور، کلر، برمید، ید، استاتین ) بوده و در هنگام آتش سوزی از خود دود سمی (نظیر هالید هیدروژن، مونوکسید کربن، دی اکسید کربن و غیره) منتشر نمی کنند دارای دود کم بوده و کندتر آتش می گیرند .

بر اساس الزامات استانداردهای بین المللی در محیط های سربسته از جمله مترو می بایستی صرفا” از این نوع محصولات بهره گرفت .

امروزه علاوه بر اینکه استانداردها و مراجع معتبر تضمین کننده سلامت نگاه ویژه ای به مقوله استفاده از سیم و کابل فاقد هالوژن در اماکن عمومی ، متروها ، اماکن اقامتی ، قطارها و… داشته و الزامات بسیاری در این خصوص تدوین و منتشر نموده اند  تمامی شرکت های معتبر تولیدکننده سیم و کابل نیز در جهان بخش عمده ای از محصولات مورد استفاده در صنعت ساختمان را به تولید کابل های هالوژن فری اختصاص داده اند . سیمند کابل نیز همپای توسعه فن آوری های صنعت سیم و کابل نسبت به طراحی و تولید این نوع از کابل های اقدام نموده است . سیم و کابل تولیدی سیمند کابل با استفاده از مرغوب ترین مواد اولیه پلیمری فاقد هالوژن تولید و پس از بررسی های آزمایشگاهی به بازار مصرف عرضه می گردد .

مشاهده بیشتر

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا