اجتماعی

کاهش جمعیت کیفری زندان ها باید به طور مرتب رصد شود

رئیس سازمان زندان ها:

کاهش جمعیت کیفری زندان ها باید به طور مرتب رصد شود

رئیس سازمان زندان ها گفت: کاهش جمعیت کیفری زندان ها برنامه بلندمدتی است که باید به طور مرتب رصد شود و برای انجام آن باید با مراجع قضایی هماهنگی های لازم را داشته باشید.

به گزارش اقتصاد روز ، اصغر جهانگیر در نشست سراسری معاونین و مدیران کل سازمان زندان ها که با هدف بررسی عملکرد سال جاری و تبیین برنامه های سال آتی برگزار شد،  با طرح فلسفه خلقت و مبداء آفرینش گفت: ذات انسان مطلق گرا است و این یک ویژگی سیری ناپذیر در انسان ها راز بی قراری ما در این جهان است که همه به سوی خداوند که مطلق واقعی است می رویم. وی با اشاره به مساله تزکیه نفس و ضرورت توجه به خود سازی گفت: باید با خودسازی و خود آگاهی به سوی خدا آگاهی و خداشناسی برویم و برای این کار نیاز به یک انقلاب درونی و تغییر نگاه به خود و به اطرافمان داریم.

رئیس سازمان زندان ها در ادامه این نشست گفت: خدمات زندانبانی و خدمت به آسیب دیدگان جامعه را باید به عنوان یک وظیفه انسانی قلمداد کنیم و این روحیه را به زیرمجموعه ها منتقل کنیم. جهانگیر با بیان اینکه همه کارها باید در راستای ایمان به خداوند باشد گفت: هر قدمی که برای اصلاح زندانیان برداشته شود اثرات خود را در جامعه و زندگی ما خواهد گذاشت.

مشاور رئیس دستگاه قضا در ضرورت تبیین فعالیت های سال آتی اظهار داشت: سازمان زندان ها یکی از نهادهایی است که به طور جدی با آسیب های اجتماعی درگیر است و ما باید در این خصوص برنامه ریزی های جدی داشته باشیم. وی گفت: برای اینکه بتوانیم در خصوص مقابله با آسیب های اجتماعی عملکرد خوبی داشته باشیم ابتدا باید آسیب های درون سازمانی را شناسایی و رفع کنیم تا بتوانیم با استفاده از ظرفیت های موجود به اهداف پیشگیرانه دست یابیم.

رئیس سازمان زندان ها گفت: محیط زندان یک محیط خاص است و نباید به عنوان یک محیط اداری معمولی به آن نگاه کرد و باید تمام مسئولین و کارکنان با دقت در انجام مسئولیت های خود مانع بروز هرگونه رخداد نامطلوب شوند که تمام زحمات مجموعه زندانبانی را به زیر سوال ببرد.

مشاهده بیشتر

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا