اجتماعیاقتصادیبانک و بیمهمسکن و شهرسازی

کاهش قیمت اوراق مسکن با ورود بانک ملی ایران

کارشناسان اقتصادی معتقدند سیر نزولی قیمت اوراق مسکن درفرابورس که از روزهای پایانی سال قبل آغاز شد، می‌تواند به علت انتظار جهت انتشار اوراق مسکن بانک ملی و شکسته شدن انحصار در این بازار باشد.

به گزارش اقتصاد روز به نقل از مهر،  اکنون حدود ۱۴ هزار فقره حساب ویژه طرح مسکن در واحدهای بانک ملی ایران افتتاح شده و خرید و فروش اوراق آن به زودی کلید خواهد خورد که در این‌صورت حتی ادامه این روند کاهشی نیز پیش بینی می‌شود.

طبق اعلام روابط عمومی بانک ملی ایران، در همین رابطه نایب رئیس اول اتحادیه صنف مشاوران املاک تهران گفت: هر بانکی که بتواند اوراق مسکن را با قیمت کمتری در اختیار مردم قرار دهد، خدمت بزرگی به جامعه به ویژه دهک‌های ضعیف و متوسط کرده است.

وی درباره کاهش بی‌سابقه قیمت اوراق مسکن در بازار فرابورس و ورود بانک ملی ایران به بازار عرضه این اوراق بیان کرد: طرح ویژه مسکن بانک ملی ایران می‌تواند قدرت خرید مردم را افزایش دهد و به نوعی انحصارشکنی در بازار پرداخت تسهیلات مسکن است.

حسام عقبایی تصریح کرد: اصولا رقابت میان بانک‌ها با سایر بخش‌ها مانند هلدینگ‌ها در همه جای دنیا وجود دارد و هر بانک و یا مجموعه‌ای که بتواند زمینه کاهش  قیمت تمام شده تسهیلات بانکی را برای مردم فراهم کند، در واقع اقدام شایسته‌ای به لحاظ اقتصادی در دید افکار عمومی انجام داده است.

از سوی دیگر، رئیس اتحادیه صنف مشاوران املاک تهران نیز درباره طرح ویژه مسکن بانک ملی ایران معتقد است: این طرح می‌تواند علاوه بر شکستن انحصار در حوزه تسهیلات مسکن، رونق مناسبی نیز در این بازار ایجاد کند.

مشاهده بیشتر

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا