اجتماعیاشتغالتعاون و کارآفرینی

کاهش ۸۰ درصدی هزینه‌ها با بومی‌سازی لوکوموتیو باری

وزیر راه و شهرسازی خبر داد:

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به بومی سازی لوکوموتیو بار و سوزن راه آهن در کشور گفت: امروز با رونمایی از لوکوموتیو داخلی شاهد پیشرفت های خوبی در صنعت ریلی کشور هستیم که علاوه بر اینکه این محصول توانایی رقابت با نمونه مشابه خارجی دارد، می تواند هزینه های تامین آن را برای ما به یک ششم کاهش دهد.
با حضور وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران امروز (سه شنبه) از یک دستگاه لوکوموتیو باری مپ ۲۴ ساخت شرکت مپنا و سو زن ریلی ساخت شرکت گسترش صنایع ریلی ایران (ایرید) رونمایی شد.
محمد اسلامی در حاشیه هفتمین نمایشگاه بین المللی حمل و نقل ریلی در مراسم رونمایی از این دو دستاورد داخلی گفت: ما باور داریم که می‌توانیم نیازهای خود را تأمین کنیم.
اسلامی افزود: ایران دارای ظرفیت‌های بی انتهایی است که با بهره گیری از آنها در مسیر پیشرفت صنایع کشور هیچ مانعی نمی‌تواند چرخ حرکت صنایع داخلی را متوقف کند.
وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه مجموعه متخصصان ساخت لوکوموتیو شرکت مپنا نیروهای جوان و دارای آتیه کشورمان هستند، افزود: صنعت ریلی در بخش‌های مختلف با بهره گیری از دانش جوانان به پیشرفت و موفقیت‌های روز افزونی دست یافته است که می‌تواند ما را به خودکفایی در این صنعت رهنمون کند.
وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: با حمایت‌های گسترده‌ای که از صنعت ریلی کشور به عمل آمده سال پیش رو به طور قطع سال رونق تولید در صنعت ریلی کشور خواهد بود.
وی در پایان بر اهتمام ویژه دولت برای آماده سازی زیرساخت‌های حمل ونقل ریلی تاکید کرد و گفت: دولت برای اتصال خطوط ریلی به همه استان‌ها اهتمام ویژه ای دارد و این موضوع از اولویت‌های دولت است.
وزیر راه و شهرسازی همچنین در این نمایشگاه از سوزن‌های تولید داخلی رونمایی کرد که ۱۰۰ درصد این سوزن‌ها توسط متخصصین ایرانی تولید شده است.
شرکت گسترش صنایع ایران تولید کننده این سوزن‌ها است که می‌تواند سالانه ۵۰۰ دستگاه از این سوزن‌ها را تولید کند.
خطوط ریلی کشور نیز در طول سال به ۵۰۰ دستگاه سوزن نیاز دارد و این شرکت می‌توانند سوزن مورد نیاز شبکه ریلی کشور تأمین کند. همچنین در طرح توسعه، تولید یک هزار سوزن در دستور کار این شرکت ایرانی قرار گرفته است.

مشاهده بیشتر

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا