اقتصاد مقاومتیصنعت و تجارتکشاورزی

کشاورزان برای تامین بدون دغدغه نهاده و کود، «کشاورز کارت»می‌گیرند

وزیر جهاد کشاورزی خبر داد

وزیر جهاد کشاورزی از ارائه «کشاورز کارت» به کشاورزان برای خرید نهاده و کود خبر داد.

به گزارش اقتصاد روز، کاظم خاوازی با اشاره به ارائه «کشاورز کارت» به کشاورزان گفت: در بخش اول این کارت در اختیار کشاورزانی که گیاهان استراتژیک مانند گندم، جو و دانه‌های روغنی کشت می‌کنند، قرار می‌گیرد تا دغدغه‌ای برای خرید نهاده و کود نداشته باشند و بتوانند از این کارت استفاده کنند.

وی ادامه داد: از ۳ میلیون تن کود مورد نیاز سالانه کشاورزان، ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تن کود اوره است که با قیمت سال گذشته در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد اما سایر کودهای وارداتی به دلیل تغییر قیمت ارز از ترجیحی به نیمایی افزایش قیمت داشته است.

خاوازی ادامه داد: وزارت جهاد کشاورزی برای کمک به کشاورزان، طرح «کشاورز کارت» را با همکاری بانک مرکزی ایران و بانک کشاورزی تهیه کرده است.

وی اظهار امیدواری کرد: انشالله کشاورزان با این کارت بتوانند نهاده‌های مورد نیاز خود را به موقع تأمین کنند و سال آینده با بانک تسویه حساب کنند.

وزیر جهاد کشاورزی با تاکید بر اینکه نکات بسیار ریزی در این کارت دیده شده است، یادآور شد: بانک کشاورزی و معاونت امور زراعت طراحی خوبی برای این کارت داشته‌اند تا کشاورزان بتوانند بدون دغدغه و بروکراسی‌های معمولی بانک، سریعاً به این منابع مالی دست یابند.

وی با بیان اینکه طرح کشاورز کارت یک اقدام بزرگ و ملی محسوب می‌شود و باید با جدیت آن را دنبال کنیم، تصریح کرد: با تأثیرگذاری که کود در تولیدات کشاورزی دارد در گام اول این محصول انتخاب شد و در گام دوم آفت‌کش‌ها هستند و ما از منابع مختلف اعتباری لازم را برای آن تجهیز می‌کنیم.

منبع: ایرنا

مشاهده بیشتر

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا